5 Walks, One Day

Hej!
Vi hade en mysig sista frukost tillsammans med Isabell och Matthias imorse innan våra vägar skiljdes åt. Jag, Sandra och Sven styrde sedan färden mot flera olika vandringsleder och sevärdigheter vi ville göra. Första stoppet blev Bridal Veils Falls. Det var verkligen häftigt att stå på toppen, vid sidan av vattenfallet, och kolla ner. Det pirrade i hela kroppen av höjden, själva vattenfallet är 55 meter. Det var många trappsteg (261) att vandra för att komma till botten av vattenfallet, och lika många trappsteg att gå upp för sen igen. (^   ^,) Men det var helt klart värt det!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Sandra
 
 
Sen åkte vi vidare mot Waitomo. o( ⌒ ∇ ⌒ )o   Som ni kanske minns gjorde Waitomo ett stort intryck på mig förra gången när jag gjorde Black Water Rafting. Denna gången var inget undantag, fast nu var fick jag uppleva naturen runtomkring helt gratis. (^    ^)
 
 
Ruakuri Bushwalk
 
 
 
 
 
 
Nostalgi från när jag gjorde Black Water Rafting.
Vi gled ner längs flodbanken här och flöt sen runt i ringarna längs floden.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Där fanns många grottor att gå in i eller gå igenom. 
Naturen är verkligen helt otrolig!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mangapohue Natural Bridge Walk
 
 
Promenaden var bara 5-10 minuter lång.
Målet var denna "naturliga bron" där två berg möts. 
Det var väldigt vackert!
 
 
 
När vi kom tillbaka till bilen såg vi en dubbel-hel regnbåge (man kan svagt se ovanför att det är en till regnbåge).
Jag vet inte om jag nämnt det men man ser nästan en regnbåge per dag här under vinterhalvåret. 
Vi brukar säga; New Zealand the land of the rainbows!
 
 
 
Marokopa Falls
 
 
Även detta var en kort promenad där målet var fallen.
De var verkligen otroligt vackert!
Inte lika högt som Bridal Veil Falls, men vackert då det var mer klippor och stenar i fallet.
 
 
 
 
 
 
 
Piripiri Cave
 
 
En än gång var promenaden bara en kort bit och målet var grottan. 
 
 
Taket var fullt av droppsten (stalaktiter)
 
 
 
 
 
 
 
Vi hann precis klart med allt innan det började skymma. Jag har verkligen haft en helt underbar dag med fantastiskt vacker natur! "Camping-platsen" vi sover på inatt låg ca 40 minuter bort så det hann bli mörkt innan vi anlände. Vi var både trötta och hungriga så vi beslutade att äta middag inne i restaurangen som finns här. Jag åt en god kycklingsallad med brieost. (^ _ ^)
 
Det bästa är att här finns gratis WiFi i restaurangen och jag kunde ladda min dator lite medan vi åt. Jag har därför kunnat redigera och ladda upp bilder från Mountain Walley och Waiunga Falls. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det kommer att bli såhär i fortsättningen; att bilder kommer komma upp på bloggen när jag får tillfälle att redigera, har tillräckligt med batteri och internett. Men inlägg kommer alltid komma sålänge det finns internett-täckning. 
 
Nu ska jag ägna min uppmärksamhet åt kvällens film här i jucy bilen; Good Will Hunting. Jag har sett den flera gånger förut, men det är en väldigt bra film så den tåls att se fler gånger. (^_-)
 
 
Kram på er ❤
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback