Cookies & Soymilk

Hi!
Jag har bakat kakor, yay! Var tvungen att börja inlägget med det, hihi! Särskilt eftersom jag organiserade ihop ett litet foto. Jag är ingen proffisonell fotograf men jag tycker det är väldigt roligt och det senaste har jag börjat tycka om att ta bilder på på mat och bakning jag gör. Jag har inte gjort någon "full setup" ännu, men hoppas på att ha energi till att göra det en dag. (✿◠‿◠) Tills dess blir det mina mindre foto uppsättningar, som denna. 
 
 
 
Vegan Chocolate Chip Cookies med Sojamjölk
 
 
 
 
Kakorna blev väldigt goda, även om jag lyckades ha i för mycket smör (jag går på ögonmåttet då vi inte har någon våg) och fick ha i mer av de andra ingredienserna på känn för att få till en bra deg. Därför blev de inte så där härligt sega, mer som köpta kakor med en knaprig yta och en lite mjukare insida. Men goda blev de! (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Hjärtat var uppe imorse och tog bort polen. Det har varit varmt, men jag tror inte vi skulle använt den mycket ändå eftersom vi går mot höst. Jag har avfrostat frysen (eller snarare frysfacket, för vi har bara ett litet frysfack i kylen). 
 
 
 
Före
 
 
 
 
Efter
 
 
 
Vad skönt det var att få det gjort, luckan hade börjat bli svår att öppna och allt inne i fysen började frysa fast. Men nu är både kylen och frysen ren och fin eftersom jag torkade av allt innan jag satte in alla matvaror igen. 
 
 
Under dagen har vi även varit och gjort några ärenden tillsammans med Dave. Han kan fortfarande inte köra så vi hämtade upp honom så han kunde köpa lite saker han behövde. Det var kul att komma iväg lite och att se Dave. (◕‿◕ ) Hjärtat satte igång och besprutade ogräs och klippte gräsmattan när vi kom hem, medan jag bakade kakorna. 
 
Nu kan vi ta det lugnt resten av eftermiddagen. Jag ska sluta skriva för vi ska åka och beställa fish and chips till middag. Eller snarare potatofritters and chips. (^  _  -) Låt fisken få simma vidare istället. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Jenni Lenita

Men åh vad goda kakorna såg ut :P Mums. Riktigt fina kakor också.

Svar: Tack så jättemycket! De blev jättegoda. (^ ^)
Elin Larsson Verta

2018-03-04 @ 08:19:20
URL: http://jennilenitas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback