Vegan Cabbage Pudding

Hi!
Då var det starten på en ny arbetsvecka för hjärtat och jag är hemma som vanligt. (^   ^) Men det har varit en rätt skön dag idag som flytit på bra. Det skulle regna nästan hela dagen när jag kollade prognosen igår, men istället har det varit strålande sol. Det var så härligt! (*^▽^*) Promenaden till affären var mysig i solen och när jag var hemma kunde jag ha fönstren öppna och få in frisk luft utan att frysa. Mer sånna här dagar tack, hihi! 
 
Så hemma har jag spenderat en del av eftermiddagen i köket. Jag har gjort kålpudding då jag varit så sugen på det tillsammans med potatismos, gräddsås och lingonsylt. Ännu bättre var det när jag hittade halva kålhuvuden som var nedsatta i pris i affären, yay! Så jag har förberett det och även skärt upp potatis och lagt i en kastrull med vatten så det bara var att sätta på när hjärtat skrev att han lämnade jobbet. (✿◠‿◠) Det var så mysigt att vara i köket och greja idag. Jag hade musik på, dansade runt och sjöng medan jag lagade maten. 
 
När jag var klar med alla förberedelser och hade dammsugit köket (vilket behövdes då katterna sölar när de äter) satte jag mig och tittade på ett avsnitt av Downton Abbey.  Sen har jag kollat på lite youtube videos medan jag väntade på hjärtat. Nu är han äntligen hemma och vi kan äta denna super goda middagen!
 
 
 
 
Receptet kommer från Jävligt Gott och ni hittar det här
 
 
 
 
Lukten av kålpudding, eller bara stekt kål, påminner mig och min gammelmormor. Det brukade alltid lukta så gott hos henne när vi kom för hon hade gjort mat till oss och vi alla älskade det. Kålpudding var en av de maträtter hon ofta bjöd på. 
 
 
Hoppas ni har en bra start på veckan! 
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Happy

Kålpudding har jag inte riktigt vågat mig på. Jag vet inte varför jag är lite "rädd" för det egentligen.

Svar: Det är väldigt enkelt, särskilt detta receptet. (^ ^) Sen jag blev vegan har jag börjat laga mycket mer mat eftersom om jag är sugen på något/vill ha något får jag göra det själv. Och det har även gjort att jag helt plötsligt tycker det är roligt att laga mat och leta nya recept.
Jag hoppas du vågar dig på att prova! (◕‿◕✿)


Kram ❤
Elin Larsson Verta

2018-07-17 @ 21:18:14
URL: http://veganisundsvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback