Improvised Semla

Hello!
Trotts att vi var uppe sent igår vaknade hjärtat tidigt idag, jag vaknade vid sju av att han var vaken. Men vi låg kvar och drog oss och kollade på Melodifestivalen när det satte igång (det är ju 12 timmars tidsskillnad så er lördag kväll är vår söndag morgon). Resten av dagen har varit lugn. Det regnar ute så vi håller oss inne. Mitt på dagen hämtade vi upp Dave (som inte får köra bil just nu) och åkte till affären, mycket mer har vi inte gjort. När vi kom hem börjad jag vispa ihop aquafaba med lite olika ingredienser i ett experiment att göra grädde. Det blev fluffigt och fint men jag är inte 100% nöjd med smaken. Men det dög för att göra Semlor!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bullarna bakade jag igår och de blev så fluffiga och fina!! Mandelmassan experimenterade jag ihop av mandelsmör, mandelessence, florsocker och mandelmjölk. Den blev inte perfekt men god! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Så helt godkännda semlor, yum! 
 
 
Nu ska vi fortsätta vår lugna dag tillsammans. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback