Lingongrova

Hej!
Jag har kopplat bort datorn helt i helgen då jag och mitt hjärta har haft fullt upp. I söndags fick jag äntligen min nya tatuering! Hjärtat mitt gjorde den så bra och såg till att den verkligen passa mig. Jag är sååå nöjd!!! ヾ(*⌒ヮ⌒*)ゞ Dock kommer ni inte få se några bilder förrän den är läkt, hihi!
 
Mycket mer gjorde vi inte, det tar på krafterna att få en tatuering och jag frös så mycket den dagen. Så vi tog det bara lugnt resten av kvällen. 
 
 
 
---
 
 
 
Igår, måndag, åkte vi till Wellington så jag kunde hämta ut mitt nya bankkort. Äntligen har jag tillgång till mina pengar (de få pengar jag har kvar) igen. För er som missat det så var jag tvungen att spärra mitt andra kort då någon kommit åt uppgifterna och i princip tömde mitt konto. Jag vet ännu inte om jag kommer få de pengarna tillbaka av banken, men jag har iaf ett kort nu vilket känns så skönt. 
 
När vi ändå var i Wellington gick vi runt och kollade i några butiker. Vi avslutade med en mummsig lunch på ett av mina favorit ställen; Sweet Release Cake and Treats. Allt de serverar är veganskt och de har flera olika växtbaserade mjölk-sorter att välja mellan så alla kan få sin favorit. 
 
 
 
 
Ägg och bacon bagel, den var sååå god!!
 
 
 
 
Jag kunde inte motstå att en Oreo Cookies and Cream Thickshake on the go. Yum!!! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
Det var roligt när vi skulle gå och jag beställde shaken för hon i kassan (som vi misstänker är ägaren) kände igen mig från instagram. Det har aldrig hänt förut, haha! Jag har lagt upp bilder tidigare när vi varit där och taggat dem så på så sätt har hon sett min profil och sen kom ihåg mig p.g.a. mina kläder och min stil. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var väldigt roligt och hon var tacksam för mitt stöd. Jag tycker om att visa stöd till ställen som detta, veganska ställen som brinner för vad de gör och gör ett fantastiskt bra jobb! 💚
 
 
Hemma gjorde vi inte så mycket mer. Vi tog det lugnt och började kolla på Young Sheldon. Den är riktigt bra!
 
 
 
---
 
 
 
Idag har jag bara varit hemma. Det har regnat och åskat hela natten ända in på morgonen, så mysigt!! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det verkligen öste ner imorse så jag lydde hjärtats råd att stanna hemma. Därför blir det pannkakor till middag, hihi! 
 
Jag har ändå hunnit med att tvätta och stryka lite kläder. Sen har jag skärt upp hela limpan lingongrova som jag bakade i lördags. Den blev super god!! Eftersom den är bakad med surdeg smakar den inte som den lingongrova man köper i affären men nära inpå och den har den härliga smaken man få när man bakar surdegsbröd. 
 
 
 
 
 
 
Receptet kommer från Fredrik Nylén och ni hittar det här
 
 
 
 
Det är verkligen så gott, ett nytt favorit recept tror jag! 
 
 
Annars har jag tagit det lugnt och tittat på the Originals. Nu ska jag dock lämna min varma goa plats i sovrummet, där jag har elementet på, och gå till köket för att steka pannkakor. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback