Food, Friends & Islands

Hi!
Jag och hjärtat åkte in till Göteborg igår igen efter att ha haft en skön sovmorgon. (^   ^,) Det var inte världens bästa väder så vi strosade runt i lite butiker och åt sedan lunch på Jonsborg. Riktig svensk snabb-mat; korv med bröd och mos (veganskt såklart). (๑>ᴗ<๑) 
 
 
 
 
Yum!
 
 
 
 
 
Vi tog oss sen bort mot Järntorget och Haga. När vi var inne på Myrornas (second hand) mötte vi Desirée. Vad roligt det var att se henne igen!! Vi tog oss senare bort till Science Fiction bokhandeln och Café Sirius där vi mötte upp med Limes. Det är så roligt att äntligen få presentera Tim för mina vänner och han får träffa dem med. Vi hade det jättemysigt med fika och samtal. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag och Tim avslutade sen dagen med en mysig date på Göteburgare Vegan. De hade några nya burgare så jag testade en som jag tyvärr glömt namnet på. Den var iaf jättegod, med tofu som bas. De gör en verkligen inte besviken, Tim älskade det också. Och lökringarna var såå goda!! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har vi haft en skön sovmorgon, även om jag vaknade rätt tidigt iaf. Jag började därför med en dusch medan jag lät hjärtat få sova ett tag till. Senare tog vi en tur nere i Svanesund och jag visade Tim runt lite. Vi fortsatte färden mot Stenungsund där vi gjorde några små ärenden och hade lunch på espresso house. Vi provade deras veganska wrap, som var riktigt good! 
 
Vi fortsatte sen över Tjörnbron och den vägen tillbaka till Orust. Men vår sitesing slutar inte där. Vi åkte ut till Hälleviksstrand, där jag jobbade på Mia's Sjöbod sommaren 2016. Det är så mysigt där ute och Tim tyckte det samma. Vi hälsade även på Mia som var ute och grejade i trädgården. (◠‿◠✿)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Färden fortsatte sen ut till Mollösund. Jag försökte visa Tim några av de pärlor vi har här på Orust. Detta är två ställen som jag känner till och som jag tycker om. Mitt hjärta tycker det samma och har verkligen njutit av dagen. (๑ᴖ◡ᴖ๑)  Mobilen har gått varm då han tagit bilder, haha! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hemma blev det enkel men väldigt god mat till middag. Gardein Fishless Filets med linsmos och Solros Remoulad. Det var så otroligt gott, den remoulad såsen är en av de godaste jag smakat! (๑๑) Och "fisk filéerna" påminner om vanliga med fisk i, bara att detta är mycket bättre då ingen dött eller skadats för att vi ska få mat på bordet. Vegansk mat är bäst! 
 
 
 
Allt är köpt på Happy Vegan.
 
 
 
 
Nu ska jag och hjärtat har en mysig kväll tillsammans och bara ta det lugnt. Jag är så otroligt glad att han äntligen är här och att vi är tillsammans! 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback