Vegan Seafood

Moshi Moshi!
Då var det starten på ännu en jobbvecka för hjärtat och jag har mina hemmadagar igen. Men eftersom jag har mer energi känns det ok, även om jag fortfarande är tät och alltid har näsdukar inom räckhåll. (๑>ᴗ<๑) Innan jag började med mina morgonrutiner imorse så tog jag av alla sängkläderna och slängde i tvätten. Sen kunde jag äta frukost i lugn och ro medan det tvättades. Det var lagom att hänga ut det på tork sen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det torkar så fort nu under dagarna då vi haft strålande sol varje dag nu. När jag gick till affären förut visade "stattsklockan" på 22 grader ute. Jag älskar det!
 
 
 
 
Idag blev det en klänning från Axes Femma.
Just denna är i så härligt material och jag älskar detaljerna, särskilt de små korgarna med kaniner i. 
 
 
 
 
 
När jag senare kom hem var det dags för lunch. Jag gjorde sötpotatismos och åt de sista "krabblösa kakorna" vi köpte i Wellington i söndags. De har en affär där som heter V1 Vegan och allt är endast veganskt. Den är inte lika stor som Happy Vegan i Göteborg, men det är ändå kul att äntligen ha en helt vegansk affär här med. (*^▽^*) Jag köpte även "rökt lax" (gjord på morot) som jag åt upp igår. Den var sååå gooood!!! Bättre än lax!
 
 
 
 
 
 
 
YUM!!!! (๑๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
Dessa smakade som krabba, så otroligt gott! Och kan ätas med gott samvete för krabban får leva vidare. 
Vem har sagt att man behöver kompromissa som vegan?
 
 
 
 
 
Märks det att jag älskar seafood, haha! Men det betyder inte att jag äter en annan levande varelse, det finna mycket annat gott havet har att erbjuda. Nu ska jag snart gå ut och hämta in överkastet och de saker som fortfarande hänger på tork. Sen blir det bäddning av sängen.
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback