How to wear a yukata

Konnichiwa!
Jag har haft vanliga lektioner på morgonen idag med 8 nya hiragana. (^  ^) Jag lärde mig också lite om att ha en vanlig konversation och fråga om hur något har varit, t.ex. hur var utflyckten igår? Det går frammåt, men jag behöver fortfarande en hel del övning och träning för att det ska sätta sig. 
 
Ni kan kanske gissa vad vi gjorde på eftermiddagen med tanke på rubriken till detta inlägget. (^_-) Jag fick lära mig hur man sätter på sig en yukata helt själv! o(^  ^)o Det var svårt, men otroligt roligt! Det bästa var att man fick behålla yukatan efteråt vilket betyder att jag kommer ha med mig två stycken, den från värdfamiljen och den från skolan, till Sverige. Jag verkligen älskar dessa plagg och tror jag nästan skulle kunna leva i dem.
 
 
 
När vi kom in i "klassrummet" låg alla yukatas uppradade såhär. 
När lärarna sen sa att vi skulle välja varsin blev det en rush mot alla yakatas
för att alla ville ha den de tyckte bäst om. Jag lyckades få tag på den jag ville ha. 
(^  ^)
 
 
 
 
 
Vi gick till trädgården utanför te-huset efter för att ta kort.
 
 
 
 
 
Jag lånar en bild från vår skolas facebook idag igen. 
 
 
 
Efter skolan idag åkte jag hem. Jag tyckte att det räckte med att vara ute sent igår och sen ska jag ut sent imorgon också då vi ska till Akihabara. (^ - ^) Någon gång måste man ju vila lite också. 
 
Nu ska jag äta middag. Fumi lagar så god mat, jag känner mig så bortskämd här!
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Michi-chan

Vilken söt yukata! :3

2013-07-25 @ 15:52:07

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback