Vegan Okonomiyaki

Moshi Moshi!
Jag vaknade mitt i en dröm imorse och det tog en stund innan jag vaknade till helt. Men det är mysigt att vakna till att hjärtat mitt är uppe och gör sig iordning. (^    ^) 
 
 
Jag har tagit en promenad till affären och sen en joggingtur på förmiddagen. Annars har jag inte gjort mycket, det är lika varmt idag så jag har suttit framför fläckten. 
 
 
 
 
Fick syn på denna fiina fjäril utanför köksfönstret och var tvungen att hämta kameran. 
Visst är den vacker!?
 
 
 
 
På eftermiddagen började jag lite smått med middagen så det var enkelt att bara lägga ihop sen. Det blir en vegansk variant av Okonomiyaki; en japansk maträtt som kan beskrivas som en blandning mellan pannkaka, pizza och omelette. Min värdfamilj bjöd mig på det när jag var i Tokyo 2013 och jag älskade det! Denna är inte traditionell japansk, men blev ändå god och påminner lite om de japanska jag ätit. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Reseptet är från senaste nummret av VEGO. Jag har sett andra recept på Okonomiyaki och ska nog testa dem med för att se om jag kan få en som liknar den traditionella japanska mer. Men denna var ändå god så vill ni prova gör det. 
 
 
Nu ska jag fortsätta äta om umgås med mitt hjärta. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback