Tokyo sky tree

Konban wa!
Nu sitter jag hemma i köket hos värdfamiljen där det är svalt och skönt med AC på. Det är verkligen otroligt varmt i Tokyo, din bästa vänn är solfjädern. (^  ^) Men det hindrar än inte från att njuta av den underbara staden!
 
Skolan började lite tidigare idag för vi åkte till Tokyo Sky Tree. Det är världens näst högsta bygnad och är 634 meter högt. Vi åkte hela vägen upp till toppen där det var en helt fantastisk utsikt!
 
 
 
 
 
Glas golv. Det pirrade till härligt när man ställde sig där och tittade ner. (^  ^)
 
 
 
 
 
Vi fick lite fritid där då vi åt lunch och kunde gå runt och kolla i alla affärer som finns i botten av Tokyo Sky tree. Jag köpte bara ett paraply för att komma bort från solen och för eventuella regnskurar. (^_-)
 
 
Lunch i form av crepes.
 
 
Jordgubbar, grädde och choklad. Mumms...
 
 

När vi kom tillbaka till skolan fick vi testa på origami. Det var mysigt att sitta och pyssla. Jag har ju gjort origami förut så detta var inget nytt för mig. Men det är ändå alltid lika roligt! Detta är vad jag gjorde:
 
 
 
 
Efter skolan åkte jag direkt hem idag, men det tog sin lilla tid eftersom jag inte är van vid alla tågbyten ännu. Men jag kommer iaf alltid fram. (^_^) Fumi var snäll och lagade en speciell middag från hennes hemtrakter. Det heter Okonomiyaki och var jättegott. Värdfamiljen är verkligen jättesnäll och tar väl hand om mig samtidigt som de lär mig om Japan. 
 
Maten lagades på en stor stekplatta Fumi ställde fram på bordet. 
 
 
 
 
 
Men nu ska jag duscha och sen hoppa i säng. Här kommer några bilder från gårdagen i Shibuya. (^  ^)
 
 
 
 
 
 
 
 Vending mashines som finns överallt,
vilket är tur eftersom man aldrig ska gå utan något att dricka.
 
 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback