Veganskav

Kia Ora!
Att börja dagen med att skypa med världens bästaste, underbaraste helt fantastiska pojkvän är en av de bästa starterna på dagen (iallafall när man har ett distansförhållande. Det hade ju varit så mycket bättre att vakna upp bredvid honom istället). Men det är verkligen inte långt kvar nu och vi har börjat planera ännu mer vad vi ska göra. Vi har också bestämt vilken dag vi ska ha vår sista skype-date, eftersom idag var den näst sista innan vi ses igen på riktigt och inte genom någon skärm. o((*^▽^*))o Det går inte att beskriva hur otroligt uppspelt och lycklig jag är, ibland kan man knappt sitta still för kännslorna bara spritter i kroppen. Det är nog den ända fördelen jag kan hitta med ett distansförhållande; man blir så otroligt glad när man ses igen!
 
Efter skype och frukost åkte jag med mamma och pappa in till Uddevalla. Pappa har haft skav i sitt öga som inte vill gå över. Därför hade han tid hos läkaren. Jag och mamma åkte och handlade under tiden. Äntligen hittade iallafall läkarna något på ögat; han har ett sår på hornhinnan så han har fått en salva som förhoppningsvis ska hjälpa. Stackars pappa, hoppas han blir bra snart! 
 
Jag stod för middagen idag hemma, yay! Vego till alla, haha! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag hade ett paket med pulled oats i frysen från Vegomässan som jag ville testa. Jag hittade ett recept på "v*ltskav" som lät gott. Men ett paket pulled oats är inte tillräckligt för vår familj så vi köpte ett paket med pulled oumph också när vi handlade. Jag tillagde det på samma sätt men i varsin gryta för att smaka skillnaden på de olika substituten. Först stekte jag det i olja. När det börjat få färg tillsatte jag finhackad lök, svartpeppar, vitpeppar, salt, lite muskotnöt och iMat havregrädde. Detta fick koka samman i ett par minuter till två härliga röror. Det serverades med hemmagjort potatismos (sötpotatismos till mig då jag föredrar det) och lingonsylt. Det såg ut såhär efter maten: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mycket väl godkännt med andra ord, alla åt och tyckte det var jättegott! ( ^▽^ ) Jag älskar när jag får laga veganskt till andra och visa hur gott det faktisgt kan vara. Själv föredrog jag smaken med pulled oumph, även om båda var jättegoda, och konsistensen på pulled oats. De andra tyckte båda var lika goda på olika sätt. 
 
 
Nu har mamma satt på kaffe, mumms! Jag ska ta det lugnt resten av kvällen och lägga mig tidigt så jag kan läsa. Det råkade bli rätt många kapitell igår kväll så jag släckte lampan lite sent, hihi! Därför ska jag lägga mig tidigare idag så jag kan läsa hur mycket jag vill. 
 
Imorgon står storstädning av bilen, färgning av håret och vaxning av kroppen på schemat. Man vill ju vara sitt bästa jag när än ska träffa sin andra hälft efter ett halvår ifrån varandra. (^   ^,) Dessutom är det kul att få vara lite fin när vi ska ut och resa och göra allt annat roligt vi planerat. Jag kan knappt vänta, tur att det inte är många dagar kvar!!
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback