Disneyland Paris 10 Juni

Hej!
Den 10 Juni kom vi äntligen fram till hotellet där vi skulle bo, Hotel Cheyenne som har ett västern tema. Jag hade då redan börjat lära känna en av mina rumskamrater Hannah som var supersnäll! Vi kunde inte checka in direkt när vi kom fram så vi gick alla ner till Disney Village för lite shopping och mat. Där träffade vi Hanna som också kommer från Sverige. Hon valde att flyga ner till Paris och möta oss där. Hon var även min andra rumskamrat och vi blev snabbt vänner. 
 
 
Bild på oss allihopa taget på färgan från England till Frankrike. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lunch på Anette's Diner
 
 
 
 
 
 
 
När vi ätit kunde vi gå tillbaka till hotellet för att få våra rumsnycklar. Sen kopplade vi av en stund, duschade och tog det lugnt innan vi alla gick till Disneyland Hotel för att dricka te (i mitt fall blev det juice), jag var ju där med britter. (^  _  -)
 
 
 
 
 
Vi fick en goodiebag från Sarah på bussen. Den innehöll lite blandade saker från olika små-företag. Jag fick mina första öron och jag var så glad att jag kunde gråta. Öronen är gjorda av Hannah Marie Magic
 
 
 
Hannah, Hanna och jag är alla tre veganer så vi skapade ett vegan-snack-table. Detta var massor av snacks vi kunde ta med oss in i parken. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen kunde man om man ville ha bokat en måltid på Planet Hollywood. Jag hade dock inte bokat då det veganska alternativet inte var värt pengarna. Så Sarah, hennes partner Matthew och jag letade reda på mat att köpa med till hotellet. Vi var alla väldigt trötta. Det tog dock en stund för oss att hitta något veganskt, den ända vegetariska burgaren på Mc Doland's var fisk och de hade inget på Starbucks. Men vi hittade en soppa på Earl of Sandwich som faktiskt var riktigt god. 
 
Jag hade en riktigt bra första dag med min nya Disney-fam. 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback