Vintage

Hi!
Äntligen är det lördag! Det betyder att vi kan ha sovmorgon imorgon och vår helg börjar ikväll. Min dag började som den brukar, nästan... Petunia kom såklart in med en fågel som var halvdöd. Hon vägrade döda den utan lekte bara med den så jag fick hämta en plastpåse och få slut på lidandet... Vad jag hatar att göra det, men jag kan inte bara stå där och se på medan hen pinas till dötts. Efteråt fick jag dammsuga upp alla fjädrar som hon plockat från fågeln, och spottat ut, och torka upp blodet som kommit på några ställen. Efter det kunde jag fortsätta med disken innan jag gick till affären. 
 
 
Vi har rester kvar av pajen från igår så middagen blir rätt enkel. Det bli rester, lite mer seitan som jag kommer steka upp och kokta grönsaker. Därför har jag inte behövt förbereda mycket i köket, jag har bara skurit upp grönsakerna och lagt i en kastrull med vatten. Så på eftermiddagen har jag kollat på två avsnitt av Downton Abbey. (✿◠‿◠) Jag verkligen älskar den serien, och det är så kul att se allt från början igen. Jag minns ju vissa saker, men det händer så mycket att jag inte minns allt och det gör det roligt att se det på nytt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag slutar aldrig beundra alla de vackra klänningar och smycken de har på sig. På många sätt önskar jag att jag varit med på den tiden, 1910-talet, för att se allt med egna ögon. Det finns så mycket jag beundrar med det, men samtidigt tror jag det var en tuff tid att leva i. Så jag nöjder mig med att försvinna in i deras värld imellanåt och sen kunna återkomma till nuet. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
På tal om kläder och mode, Liz Lisa har släppt bilder för deras höstkollektion 2018. Vissa plagg är bara för söta!
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag verkligen älskar allt på den här bilden! (๑๑) Klänningen är något jag verkligen vill ha! Och både mönstret och färgen på klänningen påminner mig lite och "tweed-ytterkläderna" de använder i Downton Abbey. Här är ett exempel:
 
 
 
 
 
 
 
Vi får se om jag kan få ett jobb i höst så jag kanske kan köpa lite nya kläder senare i år. Inte för att jag inte klarar mig, jag har kläder så det räcker och blir över, men det finns många nya plagg som jag vill ha. Men det får bli när jag fått ett jobb, börjat få pengar igen så jag kan få upp mina besparingar och leta lägenhet. Inanna dess behöver jag inget, mitt hjärta kommer alltid komma i första hand. 
 
 
Nu ska jag kolla runt lite på nätet och youtube som jag brukar innan hjärtat kommer hem. (^    ^,)
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback