Rainy = Pancake

Hej!
Det har varit riktigt kallt och regnigt idag. Jag har ändå fått gjort det jag skulle göra idag; vaxa armhålor och bikini-linjen. Det känns lite konstigt att fortsätta vaxa och raka fastän det är kallt ute och jag går runt i heltäckande, tjocka kläder. Men jag gör det dels för att jag trivs bättre i mig själv utan för mycket kroppsbehåring, men också för att jag vill vara fin inför hjärtat mitt. Inte för att jag vet hur mycket han bryr sig, hihi! 
 
Tanken var att jag skulle gå till affären efter lunch men det var fortfarande super kallt och regnigt ute. Så jag bestämmde att det får bli vegansk ugnspannkaka till middag idag istället för det jag planerat. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag har även gjort en ny granola från ett helt nytt recept. Jag kommer ta bilder imorgon om den smakar bra, nu ska den svalna och vila så jag förhoppningsvis får stora krispiga bitar. 
 
 
 
Arkivbild från förra gången jag gjorde ugnspannkaka. 
Ni kan hitta receptet här
 
 
 
När jag var klar i köket kunde jag krypa upp under filten i sängen och kolla på sista avsnittet av the Originals säsong 3. Jag är glad att jag slapp vänta på en ny säsong då det slutade så spännande. Jag kunde bara sätta på avsnitt 1 ur säsong 4 direkt efter. (◠‿◠)
 
Den här kylan gör mig verkligen trött då jag får svårt att slappna av eftersom jag fryser så mycket. Allt jag vill göra är att sitta under lager av filtar och dricka något varmt, hihi! Jag försöker att inte ha igång elementet allt för mycket då det drar mycket el vilket ger en högre el-räkning. Men idag har jag bara varit tvungen att ha på det mer än jag brukar. Jag är ändå glad att vi har elementet och att det ger nog med värme för att få sovrummet varmt. (◡‿◡✿) Att ha det igång och sova under täcket + filtar gör att jag inte fryser någonting under nätterna. 
 
 
 
Nu tror jag att jag ska gå och värma en kopp glögg. 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback