Give them Seitan

Hej!
Jag har varit hemma hela dagen idag med. Det skulle ha regnat men har varit fint väder ändå. Vi behövde inget speciellt får affären så jag passade på att göra lite annat istället. (◠‿◠ )
 
Jag började med att äta frukost i lugn och ro och bara ta det lugnt. Efter att ha skött disken rakade jag benen vilket kändes skönt att få gjort. Jag har sen fått rotat fram min stora resväska och börjat packa. Det är inte klart ännu men alla mina klänningar + lite andra kläder är nerpackade. Jag fick även packat min Liz Lisa skor och mitt smink. Så det måste vara över hälften av allt som är klart nu. Jag kommer pack det sista på söndag då det finns saker jag fortfarande använder fram till dess. 
 
Det känns sådär, jag vill verkligen inte läman mitt hjärta igen (får tårar i ögonen nu av att bara tänka på det). Det känns som man slits itu varje gång och kämpar med kännslan av att strunta i allt och bara stanna. Men jag vet ju att jag måste hem då jag varken har pengar eller visum för att stanna. Och det är inte för alltid, så fort jag kommer hem ska jag börja söka jobb så jag sen kan skaffa lägenhet så vi sen kan ansöka om ett visum för mitt hjärta (enligt migrationsverkets regler måste jag kunna försörja oss båda, därför måste jag har ett jobb som ger tillräckligt med lön och ett eget boende först). Jag får försöka se det possitivt, vi lever i en tid då vi kan skypa och se varandra medan vi pratar. ♡ Och jag kan inte ljuga och säga att jag inte saknar Sverige, för det gör jag. Det ska bli skönt att få krama om mina föräldrar, lillebröder och min lilla sötnos Keyla igen. Det ska också bli härligt att se Smulan, Tuffsan (en kattunge som föddes medan jag var borta och som vi kommer behålla), Tuffsans yngre syskon och alla hästarna. Även mina vänner som jag saknat och verkligen kommer behöva när jag kommer hem. 
 
 
 
Nu ska jag sluta deppa ner mig totallt, haha! På eftermiddagen idag skärde jag upp seitansteken jag gjorde häromdagen. Den ser ut att ha blivit riktigt bra! Vi har fortfarande lite paj kvar så vi ska äta det och sen mackor med seitan. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag har sen lutat mig tillbaka och kollat på två avsnitt av Downton Abbey. Nu tänkte jag kolla på några youtube-videos fram till mitt hjärta kommer hem. Jag saknar honom redan och vill verkligen ta vara på de här sista dagarna. Han är verkligen helt fantastisk och jag är så lycklig som har honom i mitt liv. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback