Feelings

Hej!
Då var det en ny arbetsvecka för hjärtat och min sista vecka på Nya Zeeland. På måndag går flyget hem till Sverige vilket ger mig blandade kännslor. Jag saknar såklart min familj (inkluderar både pälsklädda och icke pälsklädda familjemedlemmar), mina vänner och Sverige. Många tycker jag skulle ta chansen att flytta till Nya Zeeland, men jag älskar mitt hemland. Även om jag tycker om att resa så kommer Sverige alltid att vara hemma för mig. Dessutom är vi två i detta och mitt hjärta vill flytta han med. Tur är det för jag kan verkligen inte tänka mig ett liv utan honom. Om jag skulle flytta från Sverige så skulle det var för att få vara med honom, utan honom känner jag mig inte hel. Tyvärr kommer han inte med till Sverige denna gången då det inte går med visum. Det är en hel djungel jag inte tänker gå in på just nu, men jag måste hem och ordna endel saker innan vi kan ansöka om ett partner-visum till honom. En dag ska vi kunna bo tillsammans "på riktigt". 
 
 
Min dag har sett rätt normal ut. Jag hade en lugn morgon och gick sen till affären. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var rätt härligt väder ute och jag passade på att gå till båda affärena, jag behövde lite små saker från New World som de inte har på Countdown. Hemma har jag sen gjort min veganska lasagne. Det är så konstigt hur det känns som det alltid blir olika mägnd av såserna, kanske det är för man har olika mycket i lagren varje gång. Det räckte iaf så jag kunde göra en liten extra lasagne med det som var kvar. Det räckte dock inte till det sista lagret ostsås på toppen så jag hade på extra riven ost istället. (◠‿◠Jag tror det blir bra ändå. 
 
Jag har sen kollat på sista avsnittet av Downton Abbey säsong 3. Jag visste vad som skulle komma, ändå grät jag. (T     T)  Jag börjde dock gråta först vid ett vackert ögonblick, jag känner så med alla karaktärena att de får mig till tårar vare sig de är glada eller ledsna. Det är en av anledningarna varför jag verkligen älskar denna serien, man känner med dem! 
 
 
 
Nu är lasagnen ute ur ugnen och vi kan äta vår middag. Hjärtat kom hem i lagom tid till att lasagenen var klar. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback