Catch Up

Hej!
Det var ett tag sen jag skrev här nu, det har hännt en hel del. (^   ^,) På jobbet rullar allt på som vanligt och julmarknaden i Haga som de har varje helg fram till jul har dragit igång. Vi har också ett bord utanför cafét där vi säljer massor av våra bakverk vilket är så roligt! Sen har jag fått veta att lussekatterna (även de gigantiska) vi har är veganska! o(*^▽^*)o Ni som känner mig vet att jag älskar julen och allt därtill så nu när det är December bara jag myser och går runt med härliga julkännslor. 
 
 
Det är svårt att minnas allt som hännt i detalj, därför kommer här lite bilder istället på vad jag har haft för mig. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Jag har varit hemma ofta när jag har en dag ledig. Då passar jag såklart på att gosa så mycket jag kan med mina små sötnosar och går på promenad med de här två bustrollen. 
 
 
 
 
 
24 November träffade jag Limes, Desiree och Evelina för lite mys. Jag hade en så härlig och avslappnad kväll med mina underbara vänner. De får mig verkligen att må så bra! Jag kom dit lite senare då jag jobbade på förmiddagen, så de hade middagen klar när jag kom. De är verkligen bäst! 
 
 
 
 
 
I torsdags var jag med mamma på IKEA i Uddevalla för att köpa de sista julpyntet. Vi passade på att äta på deras julbord, som faktiskt har en del veganska rätter iår som t.ex. tofu "sill" i senapssås och gravad morot. Vi var även inne på Torp så jag köpte några fler julklappar. Nu är jag nästan klar med alla julklappar, det fattas bara några få små. 
 
 
 
 
 
Första December dekorerade jag mitt "vardagsrum" i källarlägenheten. Jag tycker det blev riktigt mysigt och fint!
 
 
 
 
Igår, 2 December, var jag på julbord med familjen. Med oss var även farmor, farfar och Leif (min farbror) med sin familj. Vi var på Stenungsbaden.
 
 
Tyvärr hade vell inte jag den bästa upplevelsen av deras mat och service. När vi ringde och sa att jag är vegan sa de att de har en tre rätters standard meny som jag kommer få istället för julbordet. Detta är första rätten jag blev serverad, alltså var det ingen förrät. Det var gott, men lite fantasilöst med färdiga "köttbullar", "prinskorv", en stor skiva rotselleri, bönor och brysselkål. Men desserten var värre. De kom med ett fat av ihopplockat godis (samma som finns på julbordets dessertbord) som dessutom inte var veganskt. Det var bland annat gräddkola (alltså med mejeri produkter i), mintkyssar (som har egg), geléhallon (gelatin) m.m. På fatet låg även fyra små pepparkakor och en liten skål med en kula sorbet. (-   -') Mamma gick och klagade så de bad om ursäkt och kom senare ut med en upptinad bulle till mig också (som fortfarande var fryst i mitten, gissar på att det var Findus kanelbullar). Alltså inte det bästa, särskilt när de inte äns har kunskapen om vad som är vegankst och inte. Vi betalar ju faktiskt för detta (även om de drog av en summa från min mat eftersom det blev fel). Men det var mysigt att träffa alla igen!
 
 
 
 
Annat som har hännt nu den senaste veckan är att jag och mitt hjärta har äntligen kunna skicka iväg hans ansökan om uppbehållstillstånd i Sverige.(*⌒ヮ⌒*)Prosessen är dock oftast lång (kan ta mellan 1-2 år, eller längre om man har otur) men för vissa går det lite snabbare. Men nu är allting inskickat och väntan kan börja. Jag skickade in min del igår kväll. Det känns så skönt, vi har äntligen påbörjat resan för att han ska kunna flytta hit till mig i Sverige. 
 
 
Jag sitter hemma just nu, jag är ledig idag så eftersom jag åkte hem för julbordet igår så stannade jag en natt. Snart ska jag börja med middagen och äta hemma innan jag åker tillbaka till mitt lilla krypin i Göteborg. Nedräkning till jul har börjat och snart är mitt hjärta här hos mig. Jag kan knappt vänta!!
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback