Liseberg, Picknick and more

Hej!
Jag och Tim har det jättebra, det är därför jag inte hunnit med att skriva på ett par dagar. Jag ska sammanfatta vad vi har haft för oss. (^   ^,)
 
I Fredags åkte vi in till Göteborg. Vi köpte ett västtrafikkort och kontantkort till Tims mobil under tiden han är här. Sen strosade vi runt och jag visade de centrala delarna av stan. Vi började i Nordstan och tog oss bort till Kungsparken där vi hade picknick med vegan buns vi köpte med från Jinx Food Truck. Det var så mysigt, vi hade det jättebra. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen tog vi oss bort till Liseberg, som inte öppnar förrän 15:00 på fredagar. Vi började med Floumride och fortsatte sen med andra roliga karuseller. Dock hann vi inte med alla för Tim kände av jetlaggen så resten av eftermiddagen tog vi det lugnt. Vi var och hälsade på hos mina arbetskamrater och jag kunde visa vart jag jobbar. Sen gick vi till Green Room där jag bokat bord för oss. Vilken helt underbar vegansk buffé de har!! (๑✧◡✧๑) Vi båda älskade det!!
 
 
 
 
Första portionen, yum!
 
 
 
 
Kvällen avslutades med Magnus Uggla, yay! Jag har alltid velat se honom live och han var så otroligt bra!! Tillochmed Tim, som inte förstod några av sångerna, tyckte det var bra. 
 
 
 
 
 
 
 

I Lördags var jag tillbaka på jobbet så det finns inte så mycket att berätta om det. Tim stannade hemma och hade en lugn dag. Jag tror det var bra för honom att få ta det lite lugnt och hinna landa. (^   ^) Vi hade fullt upp på Liseberg då det var fint väder. 
 
 
 
I Söndags åkte vi in till Göteborg igen. Denna gången för att möta upp Ludde, Amanda och deras respektive. Vi hade en mysig trippeldate i Botaniska trädgården. Det var så roligt att se dem igen och få presentera Tim. Vi avslutade med fika på Nöllers i Haga. Vi hade så mysigt och roligt, jag tror aldrig jag skrattar så mycket som när jag är med dem. (๑>ᴗ<๑) Haha! 
 
Innan vi åkte hem träffade vi bästaste Caroline en stund och promenerade lite i Slottskogen. Ett perfekt avslut på dagen innan vi drog oss hemmåt. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Igår (måndag) hade vi en lugn förmiddag tillsammans. Vi gjorde några ärenden och tog det lugnt. (✿◠‿◠) Sen åkte jag till Liseberg på kvällen för att gå på Lisebergsfesten de har varje år, för oss som jobbar där, i Lisebergshallen. Jag mötte upp mina arbetskamrater och vi gick in tillsammans. Vi hade en jätteroligt kväll, men jag gick ganska tidigt då jag började bli trött och ville hem till Tim. Jag hann dock dansa loss en stund och se hela prisutdelningen. Det var så kul!
 
 
 
 
 Me
 
 
 
 
När vi kom fick vi alkoholfritt bubbel och plockmat. Veganskt till mig såklart. 
 
 
 
 
 
Zamuel var fin i sin fluga och super coola manchettknappar. 
 
 
 
 
Fina Linn och Zamuel 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#Lisebergsfesten
 
 
Kapten Röd dök upp innan DJ satte igång. 
 
 
 
 
 Här är lite klipp från kvälllen:
Öppningsnummret med min favorit kanin Bagare Berg medflera. Emellan prisutdelningarna uppträde bland annat Jesper Petersson (som jobbar på Liseberg) och sist fick Johan Glans ta emot priset Lisebergsapplåden 2017.
 
 
 
 
Idag har vi haft en lugn sovmorgon. Sen har vi suttit och skrivit klart min ansökan om visum och börjat fixa alla papper som ska fixas. Det känns som vi äntligen kommer någon vart. Jag har sen redigerat videos och bilder från de snaste dagarna innan vi gick ner till farmor och farfar för fika. Det gick bara bra, även om de inte kan prata så mycket engelska. Tim tyckte om dem och de verkar tycka om Tim med. Farmor var så gullig och hade bakat både hallongrottor (som jag tidigare bekräftat är veganska) och en blåbärssmulpaj. Hon vill ju alltid bjuda på något men är så osäker när det kommer till veganskt. De hade plockat mängder av kantareller också så vi fick med lite. Jag stekte upp dem med massor av margarin och vi hade dem på rostat bröd, så enkelt och så gott. Första gången för Tim som han äter kantareller och han tyckte om det. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag älskar det! 
 
Nu sitter vi och tar det lugnt, det blir en lugn kväll tillsammans. Jag är så glad över att vi är tillsammans igen och ännu gladar över att Tim verkar älska Sverige. Det blir nog en sverigeflytt framöver som det ser ut nu, han trivs. Yay!
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback