Could have started better

Hej!
Min dag började som den brukar, jag gjorde mig iordning och gick på en promenad med hundarna. Förkylningen håller i sig men jag har ändå kännt mig något bättre idag, så det går åt rätt håll. Dagen fortsatte dock inte så bra sen...
 
Jag satt i köket och hade precis ätit frukost när jag hör mamma göra konstiga gurglande ljud. Jag springer in i vardagsrummet och hon ligger/hänger från fåtöljen. Hela kroppen krampar och det kommer saliv blandat med spya från munnen. Jag trodde hon höll på att kvävas och dö. När jag inte får någon kontakt med henne springer jag och ringer 112. Mamma slutar krampa medan jag ringer och jag tror på riktigt att hon är död. De skeundrarna tills att jag ser henne andas är nog några av de längsta och läskigaste jag upplevt. Under tiden kommer Elias ner (som har kompensationsledigt från skolan idag) då han hört mig skrika. Sen svarar de i telefonen så jag får prata med dem och de lyckas lugna ner mig när ambulansen är påväg, samtidigt som mamma börjar vakna till något även om hon är helt borta i huvudet. Elias hjälper mamma medan jag fortsätter prata med killen i telefonen. Sen ringer jag ner till farmor. De bor ju mitt imot och jag vill att de ska veta vad som hänt när de ser ambulansen komma. Men när jag pratar med henne bryter jag ihop totalt så hon kommer upp och stannar med oss tills ambulansen varit här och hämtat mamma. Under tiden lyckas mamma kvickna till ytterligare och börjar minnas vad hon gjort på morgonen innan krampatacken. Så det känns ändå bättre när hon åker iväg. Jag ringer sen till pappa för att medela vad som hänt och han åker direkt till sjukhuset efter vi pratat. 
 
Under dagen har vi hållt kontakten och pappa har ringt så fort han fått veta mer. Jag började städa i köket när alla hade gått, mitt sätt att tänka på annat och lugna ner mig. Sen satte jag på Skönheten och Odjuret. Jag älskar den filmen, den är så vacker. Budskapet är ännu finare; det är inte utsidan utan insidan som räknas. Bell kunde få den "snyggaste", starkaste, mest populära mannen i stan (Gaston) men eftersom hans insida inte är lika vacker vill hon inte ha honom. Vad betyder utsidan om man inte tycker om insidan. Istället förälskar hon sig i "ett odjur" med ett vackert älskande hjärta. Så fint!
 
 
 
 
 
En av de vackra sångerna från filmen, när de precis börjar bli kära i varandra. 
Jag blir själv alldeles varm och kärleksfull i hela kroppen. 
 
 
 
 
 
Jag har suttit med tårar i ögonen mer än en gång i filmen, jag antar att jag är extra kännslig med tanke på vad som hänt. Jag har inte orkat tänka på det utan bara skjuter undan tankarna. 
 
Senare har jag rört ihop en vegansk köttfärslimpa som nu står i ugnen. Det ska bli spännande att se hur den blir då det är första gången jag provar. Det luktar iaf gott, den lilla doft jag känner genom min täpta näsa. (^ _ -)
 
 
Mamma och pappa är båda hemma igen. De hittade inget fel på mamma, alla värden är bra. Hon ska dock till neurologen för att kolla vidare på detta. Förhoppningsvis händer det inte igen. 
 
Nu ska jag ta det lugnt resten av kvällen, jag börjar känna att allt bara kommer tillbaka. Tur att jag har några dagar kvar att vila på innan jag ska jobba i helgen. Jag längtar till dess, det ska bli så roligt!
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback