Shop until you drop

Hi!
Det får bli ett kort inlägg idag. Klockan har redan hunnit slagit tolv idag igen men det beror på att jag kom hem sent, det var min sista utekväll idag. 
 
Vi hade igäntligen sovmorgon idag, skolan började inte förän halv två. Men jag och två kompisar bestämmde oss för att gå upp vanlig tid och åka till Harajuku och shoppa innan skolan började. (^  ^)
 
 
Vi var där så tidigt att alla butiker inte hade öppnat ännu.
Såhär ser alltså Takeshita Dori ut en tidig vardagsmorgon.
 
 
Till "Lunch" åt jag min, antagligen, sista crêpe för den här gången.
Jag var ju då tvungen att testa den som säljer bäst från just det crêpes-ståndet vi valde.
 
 
Jag förstår varför den säljer så bra, den var vääldigt god. (^  ^)
 
 
 
I skolan var det inga vanliga lektioner idag utan vi åkte iväg till Tokyo Edo museum. Det var väldigt intressant tycker jag och vi hade en engelsktalande guide som förklarade om hur det såg ut i Tokyo under Edo perioden. Innan Tokyo blev huvudstaden i Japan var det Kyoto som var huvudstad. Tokyo hette Edo på den tiden med bytte sedan namn till Tokyo (som betyder östra huvudstaden) när den blev huvudstad.
 
 
 Fler bilder från museet kommer publiceras vid ett senare tillfälle på bloggen.
 
 
 

Efter besöket var skolan slut och jag och en kompis åkte vidare till Shibuya för att ha vår sista utekväll. Det blev lite mer shopping, purikura och japansk mat. (^  ^)
 
 
Jag vid Hachiko statyn utanför tågstationen i Shibuya.
Ni som inte kan storyn om Hachiko tycker jag antingen ska läsa bokeneller se filmen.
Den är jättevacker, men jag vanar er för att ni kommer inte ha ett öga torrt efteråt.
 
 

Jag har så mycket bilder jag vill visa, men just nu har jag inte tid. Nu kallar sängen på mig. 
 
Oyasuminasai ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback