First day

Konnichiwa!
Jag vaknade tidigt idag, redan 04:30, och var jätteepigg. Bara tanken på att jag är Tokyo gjorde att jag inte lyckades somna om, jag blev för uppspelt. (^  ^) Sen kan det kanske bero på tidsskillnaden här. Åtta timmar skiljer det mellan Sverige och Japan.
 
Det var första dagen i skolan idag. Jag kommer åka med tåg till och från skolan och det är en hel del byten vilket gör det lite komplicerat. Fumi var därför snäll och följde mig till skolan imorse. Det gjorde det mycket lättare när jag sen skulle ta mig hem på egenhand, vilket gick bra. 
 
Men det var ju skolan också som sagt. (^ _ -) Den började i en sammlingssal där vi lekte några lekar och våra lärare presenterade sig. Vi fick också lite gott att äta och dricka:
 
 
Det serverades juice, kola och ett japanskt tee. 
Till det fanns det små bakverk, färsk frukt, kakor, pocky och choklad. 
 

Vi gick sedan ut för lunch. Jag och några vänner hittade ett jättemyisgt, och svalt, ställe som serverade jättegod mat. Jag är inte helt säker på vad det heter det jag åt men det var liknande ramen med kokt ägg, biff och grönsaker. Man blir verkligen bortskämd med all den japanska maten här, det är så gott!
 
Efter lunch hade vi muntligt test på hur mycket japanska vi kan för att lärarna sen ska placera oss i grupper baserade på vår kunskap. Jag tror jag hamnar i den enklaste klassen men det är bra för jag vill lära mig allt från grunden. 
 
 
Eftermiddags aktiviteten idag var att åka till Harajuku och shoppa!! o(* ▽ *)o Tyvärr hade vi inte så mycket tid, men jag fick iaf köpt en super sööt klänning. Bilder på sånt jag köpt kommer att dyka upp så småning om på bloggen. 
 
 
Här kommer några bilder ifrån igår:
 
 
Tokyo, taget från bussen.
 
 
Min första måltid i Japan. 
Ramen Tempura
 
 
 När man ska beställa stoppar man i mynt i en sån här maskin,
sen klickar du på vad du vill ha och sen får du en "biljett" som du ger till kökspersonalen. 
 
 

Klockan har redan hunnit bli 10:35 här och jag är verkligen trött så nu ska jag nog krypa till sängs. Jag njuter verkligen av varje minut här i Tokyo och min värdfamilj är helt underbar. 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback