Maggda <3

Hej!
När jag kom hem från Polen fick jag reda på att vår hund Maggda har varit sjuk. På onsdagen hade hon inte velat ställa sig upp och hon darrade. Mamma försökte lyfta henne men benen bara vek sig under henne. :( De tog henne till en veterinär som inte bor så långt här ifrån och hon undersökte Maggda. Det ända hon kunde komma fram till var att Maggda hade ont i knät, så hon skrev ut medicin och nästa dag hade Maggda varit som vanligt igen.

På fredagen när jag kom hem så hade Maggda tydligen varit dålig igen men hon fick medicin och blev bättre, men är ändå inte som vanligt. Man ser att hon har ont när hon går och imellanåt så haltar hon. Hon går inte längre än vad hon behöver och ligger för det mästa ner. Vi ska därför till veterinären igen senare idag så hon kan ta prover. :/

Jag visste ju att Maggda var gammal men trodde ändå att hon skulle leva några år till. Det kanske hon får också men som det ser ut nu så är det hennes leder som är slitna och vi vet inte ännu om det finns nån medicin eller något man kan göra så att hon slipper ha ont. Hon får inte dö! :'( Jag klarar mig inte utan henne.



Vi får hålla tummarna och hoppas på det bästa. Om vi har tur så är det inte så farligt.

Follow on Bloglovin


Kommentarer
Postat av: Klara Lindblad♥

Söt blogg! ;) hur läger man till bilder när man kommenterar asså där det står namn e-postadree bloggadress osv? tracksam för svar!

2011-05-23 @ 16:40:29
URL: http://klaralindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback