The real Move

Hej!
Nu är det över en månad sen jag skrev något sisst. Det har hännt mycket och jag har helt enkelt inte orkat ta fram datorn för annat än skype eller youtube. Hela februari jobbade jag en hel del och eftersom jag pendlade mellan Orust och Göteborg tog det på min energi. Men nu, 1 mars om man ska vara exakt, har jag äntligen flyttat och kommit iordning. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag bor nu i en lägenhet i gammla Järnbrott, Västra Frölunda. Kontraktet är på ett år, sen får vi se vad som händer. 
 
Här kommer lite bilder ifrån flytten:
 
 
 Tuffsan ville vara med hela tiden. 
 
 
 
 
Mitt gamla rum.
 
 
 
 
 
Nya lägenheten.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag tog lite nya bilder för en stund sen för att ni ska få ser hur lägenheten ser ut nu. Det är inte helt klart ännu då jag ska köpa lite fler möbler när jag har pengar. Men jag stressar inte med det och är nöjd med hur jag bor för tillfället. (◕‿◕✿)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag trivs så otroligt bra i den här legenheten och hoppas på att jag kan få stanna i mer en ett år. Men vi får som sagt se vad som händer, jag trivs så länge jag bor här. Det är bara en sak som fattas; mitt hjärta. Han var på sin intervju den 27 Februari och allt verkar ha gått bra. Nu väntar vi bara på att migrationsverket ska kolla igenom allt och fatta ett beslut. Hur lång tid det kommer ta har vi ingen aning om, men det kan ta många månader om vi har otur. Har vi tur kan det dock komma ett beslut redan idag. Den här väntan tär på oss båda och vi saknar varandra mer än någonsin. Men vi kommer få vara tillsammans i slutändan och det är det som räknas.   Tills dess skriver vi varje dag och skypar med varandra så fort vi får chansen. 
 
 
Något roligt som hände samma dag som jag flyttade (1 Mars) var att min kusin födde en liten flicka, Johanna. o(*⌒ヮ⌒*)o Jag är så glad för hennes och hennes lilla familjs skull. Jag har hunnit träffa Johanna två gånger, första gången när hon var en vecka gammal och andra gången i måndags.
 
 
 
Johanna 1 vecka gammal.
 
 
 
Bild från i måndags, då Johanna var 17 dagar gammal. 
 
 
 
 
I måndags var jag och Vanessa, min kusin, ute på lite äventyr ihop. (✿◠‿◠) Hon och Johanna skulle först bara komma på fika, men det slutade med att vi åkte till min mammas fastrar och sen till ett köpcentrum. Vi hade en så mysig eftermiddag tillsammans och jag hoppas vi kan göra om det snart. 
 
Nu sitter jag och väntar på att mamma och pappa ska komma och fika. Jag skulle åkt till Orust idag, men så dök det upp några saker de behövde göra. Så jag stannade hemma och de får komma hit innan de åker hemmåt istället. Sen blir det bara myskväll för mig i soffan. (◠‿◠ ) Imorgon är jag tillbaka på jobbet igen. Jag jobbar fortfarande mycket men har ledigt tre dagar denna veckan vilket jag inte haft på evigheter. Så jag passar på att ta det lugnt.
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback