Fika & Snow

Hej!
Jag har jobbat på som vanligt hela helgen som var. Det var en rätt tuff helg om jag ska vara ärlig, men det gick. (✿◠‿◠) Tur att man har så underbara arbetskamrater. 
 
Lördag efter jobbet träffade jag bästaste Ludde. Vi gick till Condeco för att ta en fika. Jag var nyfiken på deras nya varma choklad med marshmallows och grädde (helt vegansk!) och deras veganska semla. Tyvärr var semlan slut, men en stor kopp med varm choklad + en mazarin satt inte fel. Chokladen var verkligen jättegod!
 
 
 
 
 
 
 
Det var så kul att få se Ludde och bara prata. Jag behövde det kan jag säga och med honom kan jag verkligen prata och vara mig själv. Vi hade en så mysig kväll innan jag avslutade min lååånga lördag (jag gick upp 03:40 den morgonen för att hinna in till Göteborg och öppna cafét). 
 
 
 
---
 
 
I måndags var jag ledig. Jag började med att skypa med mitt hjärta vilket var så härligt! Jag saknar honom så det hugger till ibland och jag vill bara lägga mig i en hög och gråta. Men i nästa stund tänker jag på vår framtid och hur otroligt glad jag är över att ha honom i mitt liv.  Jag längtar tills den dagen då jag hämtar honom på flygplatsen och han är här för att stanna. 
 
Resten av dagen pysslade jag med lite av varje och fick en hel del gjort. Jag gjorde granola, en röra till mina mackor, packade ner översta hyllan av porslinsaker från mitt vitrinskåp i en låda och var på flera promenader i snön med Keyla. På kvällen gjorde jag världens godaste chokladbollar med vegansk Baileys rullade i lakrits granulat. (๑๑) Mumms!! 
 
 
 
Bild från min instagram (@eliinpelin).
Bagels med en krämig kikärtsröra. Receptet kommer från boken Vegan på 21 Dagar
 
 
 
Keyla 
 
 
 
 
 
Idag har jag varit ledig igen. Jag lyckades få en tid hos Peugot för att kolla rutorna på min bil. Det är en rutinkoll de gör på alla Peugot-bilar just nu då de märkt ett fel på några av deras bilar. Min bil behöver fixas så jag fick boka en ny tid för det nästa vecka. Det bästa var att förutom att göra kollen så kunde de fixa min nyckel som varit trasig ett tag (plast-knapparna för att låsa och låsa upp hade lossnat och låsa knappen hade lossnat helt). Tusen tack Peugot i Uddevalla!(*⌒ヮ⌒*)
 
 
Medan de gjorde kontrollen av bilen var jag och mamma på Lidl. De har vego-vecka denna veckan med många goda produkter. Så nu har jag pizza, glass och tofu i frysen pluss flera roliga pålägg och vegansk nutella i skafferiet. Vi köpte även mer roligt men jag minns inte allt på en gång, hihi! Vi fikade även på Solklällans Café & Restaurang som har mycket vegetariskt och lakto- ovo-vegetariskt. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi valde en raw prinsesstårta och kaffe, vilket var så gott! Även mamma som är skeptisk till rawfood tyckte det var jättegott. 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är vi hemma igen och tar det lugnt. Jag ska jobba resten av veckan, men det händer lite små roliga saker imellan också. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag kommer skriva om det efteråt. 
 
 
Jag hoppas ni haft en bra start på februari!
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback