If Dad can't fix it then it's broken

Hi!
Jag har varit ledig både igår och idag vilket har varit så skönt. (◡‿◡✿) Det är ju semester-tider vilket gör att vi har mycket att göra på jobbet och jag har jobbat över i princip varje dag. Därför behövs de lugna dagarna när jag är ledig. 
 
Igår åkte jag hem till Orust för att hälsa på familjen och så att pappa kunde fixa en sak på min bil som behövde fixas. Det är verkligen toppen att ha en pappa som kan fixa allting. Mamma var inte hemma, men resten av familjen var det så vi fikade på altanen när jag kom. Sen myste jag med kattungarna och fick skrivit det sista på mina SLPxDLP inlägg. Så nu ligger hela resan uppe för er som vill läsa (om ni inte redan gjort det). (๑ᴖ◡ᴖ๑) Keyla och jag tog också en promenad på eftermiddagen innan jag slog mig ner i soffan och tittade på Friends. Till sällskap fick jag den här sötnosen:
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen gjorde vi hamburgare till middag och jordgubbar med glass till efterrätt. Mumms!! Det var så mysigt och avkopplande att vara hemma. 
 
 
---
 
 
Jag sov så bra att jag inte vaknade förrän 8 när pappa kom upp och sa att han kokade kaffe och ställde fram frukost. (o . O) Jag har inte sovit så länge på evigheter, oftast vaknar jag runt 06:30. Men det var vädligt skönt. (◠‿◠ )
 
Pappa åkte sen iväg för att jobba lite så jag gjorde mig iordning, sa hejdå till kattungarna och Keyla (mina lillebröder sov fortfarande, de sitter uppe sent på nätterna) och åkte sen hemmåt mot Göteborg. 
 
 
 
 
 
Jag och Musse 
 
 
 
 
De två kattungarna i mitten är Musse och Mimmi som kommer få flytta hit om några veckor.
 
 
 
 
Hemma började jag med att packa upp och sen promenera till en Arabisk-livs som ligger inte långt härifrån för att köpa frukt. De har alltid så mycket rolig och billig frukt där. (✿◠‿◠) Sen har jag gjort granola, dammsugit, spelat på xboxet och tagit det lugnt. 
 
Nu kokar jag risgrynsgröt till middag. Jag älskar risgrynsgröt och äter det året om. Just idag blev jag väldigt sugen på det därför får det bli det till middag, hihi!
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback