Vegan Raspberry Caves

Hi!
Det verkligen öste ner med regn imorse. Jag som behövde gå till affären skulle blivit dränkt om jag gick då. Prognosen sa att det skulle regna hela dagen så hjärtat var snäll och frågade Dave om han kunde köra mig senare under dagen, vilket han kunde. Självklart slutade det regna och regnade inte alls när Dave hämtade mig, haha! Men jag fick städat lite på förmiddagen vilket var skönt att få gjort. (๑ᴖ◡ᴖ๑) När jag kom hem satte jag igång och rörde ihop en mördeg. Den fick stå i kylen och bli lite mer lätthanterlig medan jag åt min lunch. Degen förvandlade jag sen till hallongrottor. Jag hittade så söta små formar i affären som blev perfekta för att göra små och söta hallongrottor. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag ska på ännu en kurs imorgon vilket ska bli så roligt! Därför ville jag baka något Svenskt igen och ta med för att visa min uppskattning till vad Kris, ägaren och hon som håller i kurserna, gör. Vi har pratat lite över instagram det sissta och verkar komma riktigt bra överräns, vi är lika på så många sätt. Ännu en anledning till varför jag vill baka något att ta med, hihi! Dessutsom är det alltid kul att ha en annledning till att baka och kunna bjuda andra, det är en av de roligaste delarna med bakning. 
 
När kakorna var klara kavlade jag ut och förberedde en smördeg som jag sen klädde en form med. Vi har fortfarande rester kvar av grytan jag gjorde i onsdags så jag blandade ner det som var kvar av quinoan och även potatismoset från i tordags. Detta får bli en fyllning till en smördegspaj. Då får vi i alla fall lite variation, haha! (◠‿◠✿)
 
 
Jag har precis kollat på Thor, vilket var den film som kom näst på min Marvel-lista. Jag har sett den flera gånger förut, men nu var det ett tag sen så jag ville fräscha upp minnet och även leta efter andra Avengers relaterade saker i filmen. Det finns flera som jag missat förut. (✿◕‿◕) Och Thor är nog en av mina favoritfilmer av Marvel filmerna. Den nordiska asatron har alltid fascinerat mig. Men nu ska jag återvända till verkligheten och kolla på lite youtube videos till hjärtat kommer hem. Disney Stores nya Mickey Mouse Memories Collection för Maj släpptes igår så jag ska se reviews av den. 
 
 
Hör ni inget från mig imorgon så är det för att jag varit iväg på en hel dag i Wellington. Så jag önskar er en trevlig helg! 
 
 
Kram på er 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback