Vegan Caramel Cookie Chocolate Muffin

Hej!
Jag och hjärtat sov riktigt länge igår, vaknade först vid 10. (o . O) Och jag som hade tänkt kolla på Eurovision (började klockan 07:00 vår tid), haha! Men det var skönt att få sova ut och jag kände mig pigg när jag vaknade. Resten av dagen tog vi det lugnt. Jag bakade Caramel Cookie Chocolate Muffins, en cookie i botten med en chokladmuffin ovanpå. Receptet kommer från underbara Petra Cavini, ni kan hitta det genom att klicka här. Vi smakade dock bara på några cookies som blev utan muffintop, resten sparade vi till idag. (◠‿◠)
 
 
---
 
 
Idag sov vi också rätt länge, men det kan bero på att vi var uppe sent igår och tittade på Guardians of the Galaxy 2. Jag tycker den var mycket bättre än ettan, och jag älskar baby groot!!! (๑๑) Han är så sööt!
 
På förmiddagen var hjärtat ute och klippte gräset, rensade lite ogräs och tvättade bilen. Jag diskade och duschade. Senare gjorde jag marshmallow fluff som jag lärde mig på kursen hos Sweet Release Cake & Treats. Det blev frostingen till mina små muffins, som blev cupcakes. Det blev såå gott! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Vi smakade på dem under eftermiddagen när Dave tittade in en stund. Även han älskade dem! Jag älskar karamellsmaken man får från kakbottnen tillsammans med den mjuka chokladmuffinsen och sen en söt fluff på toppen. Mumms!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Man ser inte jättestor skillnad på muffins och kaka men det är knaprigt och segt i botten, precis som en cookie ska vara. Eftersom jag inte har några sprittspåsar eller tyllar här så använde jag bara en plastpåse och klippte hål i ena hörnet så det är inte den mest vackraste sprittsningen, men det blev ok ändå tycker jag. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
Nu ska vi bara ta det lugn resten av kvällen. Jag hann gå ut på en kvällspromenad innan det blev för mörkt, vilket var skönt. Men nu har solen gått ner så vi ska mysa resten av vår helg. 
 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback