Three in One

Hej!
Nu har jag inte skrivit på några dagar så jag tänkte berätta om vad jag har haft för mig. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi börjar med Onsdag då jag följde med hjärtat mitt in till Palmerston North. 
 
Jag åt ingen frukost innan vi åkte så när vi kom dit och sagt hedjå (hjärtat jobbar ju) gick jag till ett av mina favoritställen, Wholegrain Organics, för att få något i magen. Denna gången provade jag en av deras smoothies tillsammans med en mandelbar. Det var sååå gott! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag ätit klart i lugn och ro började jag promenera runt lite. Jag var på jakt efter ett par ballerina skor då det är stora hål i mina. Jag hittade tillslut några på barnavdelningen som precis passade. Men jag älskar dem, de är så söta och passar min stil perfekt. På vuxenavdelningen hittade jag inget jag gillade i min prisklass (eller utanför min prisklass häller för den delen), så jag vår så glad när jag kunde få i fötterna i dessa. Är det bara jag som tycker barnkläder och skor oftast är mycket roligare?
 
 
 
 
 
 
 
Sen var det dags för min klippning, som var annledningen till varför jag åkte med till stan. De var lika duktiga som alltid på the Hairdressing Collage och jag känner mig alltid så omhändetagen. Det tar lite tid eftersom det är studenter som klipper, men de är väldigt duktiga och nogranna. Dessutom frågar de alltid sina handledare om de blir osäkra på något. (◕‿◕✿) De klippte precis lagom, bara de slitna topparna utan att ta för mycket på lägnden. 
 
 
När jag var klar var det dags för lunch. De som känner mig vet att jag älskar sötsaker så det blev en vegansk chokladkaka på Café Royal, mumms!!
 
 
 
 
 
 
 
Resten av dagen gjorde jag bara några små ärenden och köpte mat. Sen gick jag till tatueringsstudion och tog det lugnt medan hjärtat tatuerade sin sista kund för dagen. 
 
 
 
Jag hade på mig en av mina favoritklänningar från Liz Lisa. 
Den har sjöjungfrur i mönstret. 
 
 
 
 
 
 
 
 
---
 
 
 
Igår, torsdag, regnade det en hel del på förmiddagen. Vad glad jag var att jag köpt matvaror dagen innan så jag slapp gå till affären. Istället dammsög jag nästan hela huset. (✿◠‿◠) Det var skönt att få det gjort. Jag avfrostade även frysen under dagen vilket verkligen behövdes.
 
På eftermiddagen experimenterade jag lite med att göra kyckling-seitan. Jag kan tyvärr inte göra chickwheat då jag inte har någon matberedare eller köksassistent, men en seitan som liknar kycklingfilé kunde jag ge mig på. Det var rätt så enkelt så jag gjorde även en Paella som vi kunde ha till middag. Receptet kommer från Elias Lacanne (Awesome Vegan Dad) och ni hittar det här. Jag mixade de två recepten lite efter tycke och smak. Till det åt vi några nya biffar som jag köpte dagen innan; Vegie Delights Thai Chilli & Lime Cakes. De var väldigt gott alltihopa!
 
 
 
 
 
 
Innan jag gjorde middagen kollade jag på The Avengers då det var nästa film i mitt Marvel-maraton. Det är verkligen kul att se alla filmer igen i ordning inom en kort tidsram. Man ser så många saker som knyter filmerna samman. 
 
 
---
 
 
 
Så var vi framme vid idag. Vädret har varit bättre så jag kunde gå till affären och köpa frukt och grönsaker. När jag kom hem gjorde jag en god smoothie bowl. Tanken var att jag skulle ha ett härligt avkopplade bad efter. Jag tappade upp vattnet och tyvärr hade vi inte tillräckligt med varmvatten för att få ett sådär härligt rykande varmt bad, men det var inte kallt iaf. Jag la även i min Twilight badbomb från Lush som jag fick av hjärtat i julklapp (jag har sparat den tills nu). Jag hann nog inte äns ligga i badet i fem minuter innan jag hörde att det läckte vatten någonstans. Det läcker ibland på utsidan men detta lät annorlunda. Jag gick upp och tittade ut ur badrummet och såg en stor pöl och ett läckande tak i köket. Yay! Så det var bara att vira handduken runt sig, springa ut i garaget och hämta en hink som jag kunde ställa under, slänga ut all handukar vi har på golvet och ringa till hjärtat. Det finns en lucka i taket med ett rör som vi brukar banka till väldigt lätt när det läcker på utsidan så jag gjorde det nu med. Det hjälpte och det slutade tillslut att rinna vatten från taket. Jag hade dock ingen lust att lägga mig i badet igen, jag skulle inte kunna koppla av ändå, så jag tvättade bara av mig och tog en kall duch (eftersom vi hade slut på varmvatten) för att få bort badvattnent. Efter att ha torkat upp allt vatten från golvet i köket satte jag mig och kollade på Thor The Dark World istället. Det var mycket mer avkopplade, haha! (๑>ᴗ<๑)
 
Vi har Paella kvar sen igår så det är vad vi äter till middag tillsammans med kycklingseitan jag gjorde igår. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var jättegott! Kycklingseitanen smakade inte 100% kyckling men väldigt, väldigt likt. Och det var verkligen så gott! Kommer nog leka mer med kryddningen av denna seitanen. 
 
 
Innan vi åt fick hjärtat krypa upp på vinden för att kolla läckan. Han hittade några blöta ställen och jag fick skicka upp den sista rena, torra handduken (jag hade hoppats på att kunna spara den till en dusch imorgon). Aja, det viktigaste är att allt är åtgärdat och jag kommer inte våga mig på några fler bad här haha! Och golvet blev rent efter allt vatten och torkande. (^  _   -)
 
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback