❤ Gluten-lump

Hej!
Det har varit regnigt och grått här idag, tur då att jag såg till att jag inte behövde gå till affären. Men jag tog mig ändå ut på en blöt joggingtur. Det var härligt trotts regnet och ännu härligare att komma hem och ta en ordentlig dusch där jag tvättade håret och skrubbade kroppen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) 
 
Resten av dagen har varit rätt lugn. Jag har testat ett nytt recept på granola med pumpa. Jag hoppas det blir gott, pumpa är en av mina favoriter och särskilt när det är smaksatt med pumpapaj-kryddor. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag har även förberett lite inför morgondagens middag då jag inte är hemma hela dagen imorgon. Jag har bokat tid för att klippa topparna igen. Så då är det skönt att ha mat som vi kan värma när vi kommer hem. Idag är middagen enkel också då vi har pasta kvar sen igår och jag bara behöver steka lite seitan till det. Jag verkligen älskar mina gluten-klumpar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Recept hittar ni här
 
 
 
Efter att jag var klar i köket har jag kunnat sitta ner och titta på ett avsnitt av the Originals. Det är något jag försöker prioritera varje dag, att jag ska hinna med att sitta ner och bara kunna försvinna bort en stund. Jag har så mycket jag vill göra och stoppar jag inte mig själv räcker inte dygnets alla timmar till vilket slutar med stress. Men jag tycker att jag blir bättre och bättre på att pussla ihop allt och jag hinner ta det lugnt och göra allt i min takt vilket gör allt så mycket roligare! 
 
 
Nu ska jag gå och packa ihop lite saker inför imorgon eftersom det blir en hel dag i Palmy. T.ex. tar jag med frukost dit så jag kan äta där i lugn och ro, en bok för när jag blir uttråkad, paraply då det ska regna och lite snacks så jag orkar med hela dagen och inte köper allt för mycket mat/fika från caféer. (◠‿◠✿) Det ska bli roligt att få komma iväg en dag. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback