Easter

Glad Påsk!
 
Vi hade en mysig hemmdag igår. Hjärtat städade i garaget och jag tog en joggingtur på morgonen. Sen hade han och Dave, som kom hit en stund, kul med att elda gammalt skräp i en tunna hjärtat precis fått. Jag duschade under tiden. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
På eftermiddagen åkte vi till hjärtats systers hus. De är borta under påsk-helgen så vi hjälper till med att mata deras katter. Efter det blev det pommes frites och potato friters till middag från en fish and chip shop. Enkelt och gott! 
 
 
---
 
 
Idag var vi och matade katterna igen efter frukost. Vi åkte även och handlade så jag kunde baka en morotskaka när vi kom hem. Förutom morotskakan har jag även gjort en Jansson Frestelse. Det blir vår middag tidag tillsammans med en seitan skinka jag gjorde i torsdags. Det är en vegansk variant av julskinka som jag inte hann prova under jul då jag var förskyld den veckan. Därför bestämde jag att göra en till påsk. (◠‿◠)
 
 
 
 
Skinkan blev sååå god! Smakar som en julskinka ska, fast utan att behöva skada eller döda någon. 💚
 Recept från Awesome Vegan Dad och ni hittar det här
 
 
 
 
Janssons Frestelse, samma recept som jag gjorde på Julafton. Så gott!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Morotskakan blev riktigt god, även om jag saknar en cream cheese frosting (vegansk cream cheese är så dyrt här att jag inte kunde med att köpa en). Men smörkrämen blev bra den med! Receptet är från Kakboken utna ägg och mjölk's facebook.
 
 
Nu ska vi ha en lugn kväll, inte allt för sen då vi ska upp tidigt imorgon. Tur då att vi ställer om klockan inatt och får en extra timma. Imorgon ska vi till Comic Con i Wellington, yay!!! (*⌒ヮ⌒*)Det blir nog ingen uppdatering då men jag ska försöka sammanställa allt på måndag. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback