Vegan Stroganoff

Hello!
Det har blivit mycket kallare igen, men solen har skinit och det var varit rätt okej under dagen. Så det var rätt skönt att få gå på min dagliga promenad till affären. (◠‿◠)
 
När jag kommit hem och ätit lunch satte jag igång i köket. Jag gjorde kyckling-seitan igen men testade att krydda annorlunda denna gången. Jag hoppas det blir bra. Jag förberede även allt för att göra korv stroganoff till middag. Medan jag pysslade med allt detta lyssnade jag på podcasts. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag verkligen älskar att lyssna på det om jag vet att jag kommer stå i köket länge, ungefär i längd med en podcast. De jag brukar lyssna på är Vegopodden eller Veganprat, men nu har jag lyssnat igenom allt och måste ibland vänta på nya avsnitt. Därför hittade jag en ny vegansk-pod som jag börjat lyssna på. Den heter The ChickPeeps och startades av Evanna Lynch som spelar Luna Lovegood i Harry Potter filmerna. Jag visste inte att hon var en sån djurrättsaktivist men det är verkligen intressant att lyssna på henne, Robbie Jarvis, Momoko Hill och Tylor Starr som är medlemmarna i The ChickPeeps. Jag har inte hunnit lyssna på jättemånga avsnitt ännu men de har ett avnsitt, delat i två delar, där de pratar veganism och Harry Potter vilket var väldigt kul att lyssna på. Har ni några favorit podcasts ni tycker om att lyssna på??
 
 
När jag var klar i köket kunde jag sätta mig och kolla på ett avsnitt av the Originals i vanlig ordning. Sen kollade jag runt lite på internett och youtube innan det var dags att börja med middagen. (^     ^)
 
 
 
 
 
 
 
 
Så enkelt men ändå så gott!
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback