Vegan Gingerbread Doughnuts

Moshi Moshi!
Vi har haft en riktigt regnig och grå dag här. Men jag tycker ändå vi haft en mysig dag som började med sovmorgon och sen en tur till affären. Jag har sen bakat, yay! (*^▽^*) Jag hade ett paket med pepparkakskryddor kvar i skafferiet så jag var nyfiken på hur pepparkaks-doughnuts kunde bli. Ända sedan jag gjorde doughnuts första gången har min hjärna lekt med olika smakkombinationer, haha! Men detta blev verkligen jättebra! (๑✧◡✧๑)
 
 
 
Det har varit så mörkt idag så jag har bara de här bilderna tagna med mobilen. 
 
 
 
De blev så fluffiga och mycket bättre denna gången!
Jag lyckades lista ut vilket värme jag ska ha spisen på (jag har ju ingen termometer för att kolla temperaturen på oljan).
 
 
 
 
Jag rullade dem i socker och kanel efteråt då jag inte kände för att söla med frosting idag. Det går så mycket snabbare och enklare att bara rulla dem i socker efteråt. (✿◠‿◠) Jag använde mig än en gång av Karolina Tegelaar's recept som ni kan hitta på hennes facebook sida Kakboken utan ägg och mjölk. Jag tillsatte bara pepparkakskrydda i degen, vilket blev så gott!
 
Nu öser det ner igen ute. Jag, hjärtat, Jeff och Petunia myser i sovrummet. Förhoppningsvis håller Stella sig torr någonstans ute den tokan, haha! Hon kan komma in om hon vill men hon väljer alltid att vara ute oavsett väder och kommer bara in för mat. 
 
 
Snart ska jag steka pannkakor till middag. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Mumms! Ett perfekt avslut på den här mysiga dagen.  
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback