Take Time

Hi!
Det är tisdag vilket innebär starten på en ny arbetsvecka för hjärtat. Jag hade en lugn morgon där jag även passade på att tvätta då solen tittade fram. Så jag kunde hänga ut allt på tork innan jag gick på min promenad till affären. (๑ᴖ◡ᴖ๑) 
 
Det känns som om jag varit väldigt duktig på att ta allt i lugn och ro idag. När jag åt lunch kom jag på mig själv att jag inte tittat på klockan. Så skönt det kändes! Annars är jag en rutinmänniska som gillar att kunna gå efter klockan, men det är skönt de gånger jag kan koppla bort det. 
 
 
Jag passade på att ta bilder på doughnutsen jag gjorde igår när det fortfarande var ljust ute. Mycket av kanel-sockret har smält eller rammlat av så de ser inte lika sockriga och fina ut. Men goda är de och jag tycker bilderna blev rätt bra ändå. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Middagen blir enkel idag så jag behövde inte förbereda så mycket. Jag såg ett recept från Chocolate Covered Katie på instagram som jag blev nyfiken på att testa; Cheesy Ramen Noodle Bowl. Så allt jag föreberedde var att mixa ihop såsen, vilket innebär att när det var dags för middag var det bara att koka nudlar och värma upp allt. (✿◠‿◠) Jag stekte även det som var kvar av seitansteken så vi hade det till. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Detta är verkligen ett recept värt att spara då det är så enkelt och även gott! Jag rev ner lite extra vego-ost i såsen för att få den riktigt ostig och krämig. ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Men vill man går det bra med bara näringsjäst som receptet säger. Jag tror även det kan vara gått att blanda i lite spenat i såsen om man vill. 
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback