Sunflowerballs

Hello!
Vi hade några "varma" dagar under helgen (runt 16 grader) men nu är kylan tillbaka. Idag stod det 12 grader på prognosen och imorgon 11. Jag letar reda på de tjockaste kläderna jag har i garderoben och har flera lager på mig. Dessutom hjälper det när jag håller igång under dagen med disk, tvätt och sen min promenad till affären. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag lyckas alltid få upp värmen av mina promenader, även om det känns väldigt kallt i början. 
 
Det är Sveriges nationaldag idag så vad passar vell inte bättre än köttbullar, potatismos, brunsås och lingonsylt till middag? (✿◠‿◠) Allt vegansk såklart, men det tror jag inte att jag behöver skriva längre. Köttbullarna är mitt favorit recept; Vegomagasinets Solrosbollar. Ni kan hitta ett liknande recept här, bara att det är en annan kryddning då receptet jag använder kommer från julnummret 2017. Ni som känner mig vet att jag älskar sötpotatis så potatismoset är gjort på röd och orange kumara. Vi hade lite baby spent som behövde ätas upp så jag rörde ner det i moset med. Yum!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att har rullat bollar och ställt i kylen fram tills de skulle stekas har jag hunnit kolla på två avsnitt av the Originals. Väldans vad alla dör just nu. (T    T) Jag ska inte spoila ifall någon här ser serien, men de senaste avsnitten har varit rätt deppiga. Det är i slutet av säsongen så förhoppningsvis blir det bättre snart.
 
 
 
Nu ska jag och hjärtat njuta av vår goda middag tillsammans. 
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback