More Nuggets

Hi!
Jag sitter just nu uppkurad under en filt med elementet på. Det känns som det kommer bli en kall natt. Ändå kändes det något varmare imorse då det inte var frost. Och det var underbart att ha påslakanet på mitt täcke igen, det blir så varmt och mysigt! (◡‿◡✿) Det är nästan farligt då man inte vill lämna sängen på morgonen, hihi!
 
Min dag har sett rätt normal ut. Jag vädrade ur hela huset imorse som fortfarande luktade något av frityroljan sen igår. Det hjälpte även till med att bli av med fukten som bildats under natten. Jag har varit på min promenad till affären mitt på dagen och det var strålande solskén vilket kändes så skönt. (✿◠‿◠) Jag fick den där vårkännslan igen eftersom luften var "krispig/kall" men solens strålar kändes varma och sköna. 
 
Hemma har jag skärt upp grönsaker och resten av seitan-kycklingen till middagen ikväll. Nuggetsen igår blev så goda så jag bara måste göra fler av det som är kvar. (๑✧◡✧๑) Dock gör jag inga pommes frites idag utan vi kokar broccoli och morötter till. Jag köpte även en hummus med soltorkade tomater som vi kan dippa i. Då blir det iaf lite nyttigare, haha! 
 
 
 
Så här ser seitan-kycklingen ut. Det blev några hål i den men det gör inget då den smakar gott ändå. 
Ni kan hitta receptet jag baserade denna på här. Jag experimenterar dock lite med smakerna fortfarande. 
 
 
 
Ikväll ska jag stänga dörren till köket när jag friterar och öppna fönstrena mer än jag gjorde igår för att försöka gå ut så mycket av ångan och lukten som möjligt. Men eftersom det bara är nuggetsen och det blir färre nuggets än igår behöver jag inte fritera lika länge. 
 
Nu ska jag kolla runt lite på internett innan det är dags att gå och börja värma oljan. Jag har redan sett två spännande avsnitt av the Originals, som är såå bra!
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback