I did it; Vegan Donuts

Hej!
Jag har verkligen sovit tungt inatt. Jag vaknade runt åtta av att hjärtat mitt var vaken. Men det tog en lååång tid innan jag vaknade ordentligt, jag var som i någon tung dimma. Skönt då att jag kunde ligga kvar i sängen läänge. (◡‿◡✿)
 
Lite senare, efter frukost och disk, åkte vi en sväng till affären. Jag hade fått för mig att gå mot rädslan (fritering utan termometer) och göra donuts, därför behövde vi köpa olja. För att hitta ett bra recept kollade jag en av mina pålitliga källor och favoriter inom vegansk-bakning; Karolina Tegelaar's facebook sida "Kakboken utan ägg och mjölk". Hon hade ett recept på vanliga donuts/munkar som jag använde mig av. Degen blev verkligen så härlig, en enkel deg att jobba med, och friteringen gick utan problem.(*⌒ヮ⌒*)Så här har ni dem, mina veganska donuts rullade i kanel och socker!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
De blev sååå goda!! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊  Och jag är super glad över att jag gjorde det!!! Jag bakade donuts, yay! Men det kan alltid förbättras, nästa gång kan jag sänka värmen på plattan då jag tror oljan var näst intill för varm då donutsen fick färg väldigt fort. De hade nog mått bra av att få friteras lite längre, vilket jag inte kunde göra denna gången för de skulle blivit brända då. Men de blev väldigt goda, enligt hjärtat "helt prefekta". Sååå glad!!!!!! o(*^▽^*)o
 
 
Så det är vad jag pysslat med idag, annars har vi tagit det lugnt. Jag har läst lite nu på eftermiddagen men försöker att inte läsa för mycket då jag bara har ett fåtal kapitel kvar i den bok ur Sagan om Isfolket jag läser nu. Sen har jag inte fler böcker här utan får vänta tills jag kommer hem. Därför försöker jag att inte läsa allt för mycket så boken räcker längre. 
 
 
 
Det är mörkt ute och klockan är 17:54 här nu. Därför kommer vi inte göra så mycket mer, snart är det dags för middag och sen blir det film. Hjärtat har gått med på att se Ant-Man som varken jag eller han har sett. Det ska bli spännande då jag inte äns vet vad den handlar om, men det är nästa film på min Marvel-lista. (◠‿◠)
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback