Fire

Hi!
Vi åkte aldrig och hämtade ved igår. Jag som inte är van vid att ha en brasa tänkte ju inte alls på att träd som du just sågats ner måste torka ett bra tag först, hihi. Hjärtat hade kört förbi och kollat också, men köpte med en säck ved från ett annat ställe istället. Så vi eldade i brasan igår vilket var så mysigt. Vi åt middag framför brasan i vardagsrummet och jag gjorde senare varm choklad. (✿◠‿◠) Det var verkligen en super mysig kväll!
 
 
Hjärtat såg till att brasan var i full gång med mycket ved när vi gick och la oss så på morgonen kunde han starta den igen ganska lätt. Vad härligt det var att inte behöva gå runt och frysa. Ute var det frost men inne kändes det inte. Det är fortfarande inte lika varmt och skönt som ett svenskt hus, men jag slipper frysa så hemskt.
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag sluta lovprisa vår brasa, haha! (๑>ᴗ<๑) Min dag har sett ut som dem brukar. Jag har varit på en promenad till affären och sen har jag gjort en seitan stek. Det är det vanliga receptet på seitan jag gjorde idag så vi kan ha den till middag imorgon. 
 
 
Jag såg sista avsnittet av the Originals säsong 4 igår, vilket är alla avsnitt som finns på Netflix. (T     T) Säsong 5 visas just nu i USA så jag får vänta... Så idag när jag ville sätta mig och kolla på något fick jag bestämma mig för en ny serie. Jag har därför börjat kolla på Downton Abbey från början. Jag minns inte hur många säsonger jag sett men jag har inte sett alla. Därför börjar jag om från början, och för att det var ett tag sen jag såg den. Det är en så mysig serie som jag älskar. Man lever verkligen med familjen Grantham och tjänstefolket på Downton. 
 
Nu har jag dock förflyttat mig från sovrummet och in i vardagsrummet där jag tänt brasan. Det börjar bli kallt ute igen så jag tänker stanna här med min dator tills hjärtat kommer. Jag har flera nya youtube-videos att kolla på, yay! 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback