Computer Free Weekend

Hej!
Jag har inte haft igång datorn någonting under helgen. Ibland är det skönt att ta en paus från allt. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag och hjärtat har inte gjort så mycket mer en att umgås och mysa. Det har varit regnigt så vi har hållt oss inomhus. Jag bakade en kladdkaka med oreos i söndags så vi har haft något gott att smaska på hela helgen. Den blev verkligen super god! 
 
 
 
Mys med katterna. Bilden är tagen lördag kväll. Vad jag älskar dem 
 
 
 
Idag tog jag det lugnt imorse. Jag satte på en tvätt som jag fick hängt ut på tork innan jag gick till affären. Jag var tillbaka i lagom tid för att hinna ta hand om disken innan sotaren kom. Vi har tänkt försöka få tag på ved så vi kan elda i brasan då det är billigare än att ha igång elementet. Men hjärtat har inte eldat där på några år så jag tyckte det var en bra idé att ta hit en sotare så det är rent, fint och redo för att användas. (✿◠‿◠) Sotaren var riktigt trevlig och var väldigt nyfiken på Sverige. Han tyckte det lät toppen att man kan ta sig runt med engelska i Sverige så nu funderar han på att resa dit. Och vår kammin och skorsten är nu rena och fina och redo för att eldas i. 
 
 
På eftermiddagen har jag gjort mer bananabread granola. Den går åt, haha! Jag bakade även ett bröd då jag inte behöver göra så mycket till middagen. Det var ett enkelt bröd jag hittade hos Lindas Bakskola; Grovlimpa.  Det blev riktigt bra! Det ända som var synd är att det blev lite bränt på toppen då ugnen inte var på min sida idag. Men det gör inte så mycket, resten av brödet blev så fluffigt och fint. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
 
 
 
 
Middagen blir baked beans, hashbrowns, toast och stekta champinjoner med babyspenat och grönkål. Enkelt men gott! När hjärtat kommer ska vi först åka till ett hus de har rivit inte långt härifrån. De sågar även ner alla träden som omgav huset och ger bort gratis ved. (◕‿◕✿) När jag gick förbi idag frågade jag hur länge de kommer ha veden där och de sa så länge det finns kvar. Så vi hoppas det finns kvar och att grinden är öppen så vi kan hämta lite ved.
 
Nu ska jag läsa Foki's blogg och kanske se någon youtube video innan jag går och börjar steka grönsakerna till middagen. 
 
 
Kram på er 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback