Wellington Weekend

Kia Ora!
I lördags åkte jag och hjärtat ner för en natt i Wellington. Han jobbade på förmiddagen så jag passade på att duscha, packa och göra mig iordning. Jag hann bli klar lagom i tid tills han kom hem. (^    ^,) 
 
När vi kom till Wellington började vi med att parkera och checka-in på hotell Mercure Wellington Abel Tasman som låg centralt och perfekt för oss. Hotellrummet var lagom stort och hade vad vi behövde så vi trides väldigt bra! (✿◠‿◠) Det bästa var att det bara var en ca 5 minuters promenad till the Vegan Vault, den veganska nattmarknaden som hålls första lördagen varje månad. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att ha gjort och hemmastadda och hjärtat fått tagit en dusch gick vi till the Vegan Vault. Det var inte jättestort denna gången heller (jag glömde totalt bort att ta kort när vi var där, så jag har tyvärr inga bilder från marknaden), men vi hittade lite gott till middag. Och det är alltid lika kul att vara omgiven av andra veganer som tycker lika. Hjärtat hittade även några nya pins och märken. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Innan vi gick tillbaka till hotellet gick vi till en matbutik för att köpa några små saker. Resten av kvällen tillbringade vi på vårt hotellrum där vi åt gott, umgick och bara myste tillsammans... Det var verkligen en super härlig kväll!
 
 
 
 
Min middag
 
 
 
En otroligt god injera från Chala Creation (Etiopisk mat) med 
Sunfed Creation (vegansk kycklingröra) och Keysir (Rödbeta, kumara och yam)
 
 
 
 
En choklad- och jordnöts kaka från Wellington Rabbit Rescue
 
 
 
 
En av de pins hjärtat köpte från Black Sheep Animal Sanctuary Otaki. 
Han köpte även en väldigt god paj från dem som han åt upp påvägen hem, därför blev det ingen bild. 
 
 
 
 
En kvälls-selfie.
 
 
 
 
 
Vi behövde inte checka ut förrän elva söndag-morgon så vi kunde ta det lugnt. Jag vaknade strax efter åtta men låg kvar och drog mig en stund. (◡‿◡✿) Hotellet låg bara på andra sidan vägen från Sweet Release Cake & Treats så vi gick dit för frukost. Jag tog en moccachino och en kanelbulle (engelsk stil). Bullen var väldigt söt, särskilt med glasyren, men god. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var regnigt och blåste rejält så vi drog oss hemmåt rätt snart, efter att ha kollat i några butiker på Cuba Street först. (◠‿◠)
 
Påvägen hem stannade vi först på K-mart där jag kunde köpa ett par nya solglasögon då mina gamla gick sönder för ett par veckor sedan. Jag visste sen innan att K-mart hade ett par söta, billiga, i en perfekt form, rosa och med roséguld detaljer. Vi stannde även till i Paraparaumu för att hämta ett nytt handfat till badrummet som hjärtat köpt billigt second hand. Det gammla läcker så vi behövde verkligen ett nytt. Vi passade även på att köpa matvaror innan vi åkte hem till katterna. De var alla glada över att se oss, men mest glada blev de nog för att vi köpt med oss mjukmat till dem. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Hemma hade vi fått en överraskning från Dave; ved!!!! o(*⌒ヮ⌒*)o Så snällt av honom!!! Så vi tände brasan igår kväll och myste. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har det vari regnigt och grått igen. Jag vaknade av åska och ösregn imorse, men somnade om efter det. Det var skönt med en lång sovmorgon. Vi har sen bara tagit det lugnt. ( ◠‿◠ ) Jag har gjort en omgång med choklad- och jordnötsgranola som står kvar i ugnen på eftervärmen för att torka ordentligt. Nu sitter jag framför brasan som jag ser behöver lite mer ved. 
 
 
 
Jag hoppas ni haft en bra helg! Jag har vekligen haft en toppen helg med världens bästa. 
 
 
Kram på er 
 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback