Familiar taste

Moshi Moshi!
Vad jag sover gott under nätterna nu. Det kanske beror på att vi har haft rätt så varma nätter den senaste veckan. 
 
Jag har varit på min lilla promenad till affären som jag brukar och spenderade sen eftermiddagen i köket. (✿◠‿◠) Vi hade en bit kvar av ett rött kålhuvud som behövde användas så jag har gjort en asiatisk quinoa sallad. Jag har även gjort en ny omgång med banana bread granola som är så god! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Jag länkar till receptet här igen ifall någon vill testa.
 
Jag har en skärt upp seitansteken jag gjorde igår utifrån ett nytt recept. Den blev annorlunda i konsistensen, mer kompakt, men har en väldigt god smak. Jag tror jag har kommit på vad smaken påminner om; bullens varmkorv, hihi! (๑>ᴗ<๑) Receptet på denna hittade jag hos underbara Petra Cavini, ni hittar receptet här. Jag skippade dock rödvinet och tog bara mer vatten. Sen hade jag i ca 1/2 msk senap och bytte löken mot 1/2 tsk lökpulver istället. Det blev jättebra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var klar i köket kunde jag sätte mig och kolla på ett avsnitt av Downton Abbey med mitt eftermiddags-kaffe. (๑ᴖ◡ᴖ๑) 
 
 
När hjärtat skrev att han lämnar jobbet satte jag igång i köket igen med att steka seitan och rostade lite klyftpotatis i ugnen. Det blir vår middag idag tillsammans med den asiatiska quinoa salladen (recept hittar ni här). Mumms!
 
 
 
 
 
 
 
 
Så nu ska jag sätta mig och njuta av denna fredagkvällen med mitt hjärta! 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback