Swollen - Not Swollen

Hej!
Jag tänkte börja med att berätta vad som hände igår. Hjärtat körde mig till akuten och var med mig så länge han kunde innan han var tvungen att gå till jobbet. Men det gjorde inget, det var rätt lugnt på akuten och jag kom in på ett rum efter bara lite mer än en timma. För er som missat det så har min fistelgång svullnat upp igen och varit väldigt öm. Jag tog värktabletter innan vi åkte hemmifrån så väntandet gick bra, jag kunde sitta utan att få för ont. 
 
Inne på rummet fick jag en rock (en sån grön rock med öppen bak som man ofta ser på filmer, hihi) som jag skulle ta på mig och sen vänta på sköterskan. Det tog lång tid innan sköterskan kom, jag hade ingen klocka med det kändes som en timma eller mer. Sen kom det roliga, de skulle försöka ta blodprov och jag hade en "dålig" dag för det. Ibland är mina ådror så små så de får problem med att hitta dem och sticka nålen rätt. Först fick en student, som var med sköterskan, prova en gång på varje arm men misslyckades. Sköterskan försökte sen en gång men kunde inte hon heller så hon hämtade en annan sköterska som skulle vara bra på det. Hon stack mig två gånger i ena armen innan hon lyckades få in nålen rätt på handleden. De kollade även fisteln och bedömde det som att jag behöver opereras så de skulle kalla på en kirurg som skulle få komma ner och titta på det när svaren från blodproven kommit. Så sen var det bara att vänta igen. 
 
 
 
 
 
 
 
När svaren kommit, och jag bara väntade på kirurgen, kom de och skulle sätta in drop. Först brukar de ju "spola" med en spruta in i kanylen. När hon gjorde det började det göra fruktansvärt ont i hela handleden och det svullnade upp på ett ställe. Nålen hade nog åkt ut då det hamnade under huden, vilket gjorde så ont! Det kom en manlig sköterska för att hjälpa och han var mycket bättre. Eftersom jag hade ont tog han ut kanylen, tittade på ena armen och sa att han hittat en ådra men undrade om jag ville ha en paus innan han försökte. Jag sa att det var ok, om han nu hade hittat en ådra var det lika bra att få det gjort. Han fick in den utan problem och jag kunde få dropp. 
 
Det tog rätt lång tid innan kirurgen kom och när han väl kollade på fisteln hade svullnaden gått ner. Han kollade även med ultraljud för att vara säker på att det inte gömde sig mer vätska bakom, men det var inte mycket vätska alls. Därför ville han inte göra någon operation utan gav mig ett recept på antibiotika och sa att om det svullnar upp igen, vilket det förmodligen kommer att göra efter ett tag, så får jag komma in igen. Han vill isf operar och ta hud från skinkan som han fyller hålet med efter operation för att förhindra att det svullnar upp igen. Det lät så bra så nu är jag inte orolig alls ifall det skulle svullna upp igen någon gång. Jag hoppas nästan på det eftersom de i Sverige bara drar ut på det, det hade varit så skönt att få det gjort ordentligt. 
 
Så jag fick åka hem. Hjärtat kom och hämtade mig så fort jag ringde honom. Han hade bara en tatuering kvar att göra så jag gick och köpte en kopp kaffe under tiden och satt sedan i studion och tog det lugnt. 
 
 
 
Det har inte gjort speciellt ont sedan igår morse och svullnaden har verkligen gått ner. Därför passade jag på att ta en joggingtur idag efter frukosten. Jag har även gått min lilla promenad till affären och har nu granola i ugnen. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det känns så skönt att kunna göra saker igen och kunna sitta ner utan att behöva grejja med kuddar och testa tusen olika ställningar innan man hittar en. (๑>ᴗ<๑)
 
 
Jeff var på riktigt mys-humör imorse och kröp upp mellan mig och ipaden när jag åt frukost. Där låg han sedan tills jag var tvungen att flytta på honom då jag behövde gå på toa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska jag gå och göra mig en iskaffe och ta det lugnt en stund till innan jag börjar med middagen. Det blir japansk curry med nudlar och tofu. Yum!!
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback