English Break... Dinner

Kia Ora!
Det var som det brukar imorse första dagen när hjärtat är ledig, han vaknade tidigt ändå. Jag låg kvar och drog mig tills han erbjöd kaffe, vem kan tacka nej till det? (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi hade sen en lugn och skön morgon. Jag tog en promenad innan det blev allt för varmt ute, vilket var skönt. Men det är ändå så varmt att jag var tvungen att duscha efteråt då man blir rätt svettig, det har varit 30 grader som högst idag. 
 
På eftermiddagen har vi inte gjort så mycket utan mest tagit det lugnt. Jag satt ute och läste i skuggan och efter en stund kom hjärtat ut och började städa polen. Det slutade med att han hoppade i och städade innifrån. Vattnet i polen är ungefär lika varmt som i luften, och då har vi inget värmesystem utan den värms bara upp av solen. Jag kännde dock inte för att bada då jag fortfarande var ren efter min dusch och det var svalt och skönt i skuggan. Så jag tittade på mitt hjärta istället, pratade och gosade med katterna. (◠‿◠✿)
 
 
 
Middagen idag blev rätt enkel men väldigt god. Scrambled tofu, baked beans och en stekt "grönskas-pytt" (lök, stammen från en broccoli vi hade i kylen, champinjoner, spenat och kål). Självklart i engelsk frukost-anda med rostat bröd till. Yum!
 
 
 
De små bitarna på tofu-röran är en vegansk "bacon"-topping Tim hittade i affären. Jag tycker inte det var något speciellt, mer som ett salt strössel som man knappt la märke till. Men det är ändå kul att prova.
 
 
 
 
Nu börjar temperaturen äntligen gå ner, tror jag. Så vi ska mysa med ett avsnitt av Black Mirror och sen en film. Det är så härligt att ha hjärtat hemma! 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback