2017 → 2018

Gott Nytt År! ☆
Här är det redan mitt på dagen den 1 Januari. Jag och hjärtat hade en jättehärlig nyårsafton igår. Hemma gjorde vi inte mycket, jag gick runt i morgonrock nästan hela dagen hihi. Men det var mysigt att bara vara vi två och ta det lugnt. Jag dekorerade smörgåstårtan i lugn och ro och kunde även slänga ihop en efterrätt. Jag fick även chans att använda mina nya Inika ögonskuggor, yay! (*^▽^*) Så jag passade på att ta lite kort för Liz Lisa Winter Coordinate Olympics. Det är en tävling Liz Lisa har på instagram just nu där man ska ta kort på sig själv i en outfit med enbart Liz Lisa kläder varav minst ett plagg måste vara från deras 2017 vinter- eller höstkollektion. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det var riktigt roligt!
 
 
 
 
Mitt första bidrag
 
 
 
 
 
 
 
Veganskt smörgåstårta!
 
 
 
Första lagret är scrambled tofu, Andra är hemmagjorda refried beans och tredje är en hummus smaksatt med tartex.
Det blev så gott!!
 
 
 
 
Efterrätt blev en enkel variant av Napolionbakelser. Jag skärde upp smördegsplattor, bakade i ugnen och lät svalna innan jag plattade till dem något. Sen är det bara att bygga med äpplemos i botten, vaniljkräm i mitten och jordgubbssylt med glasyr på toppen.
Det blev gott, men jag tror det blir ännu godare och mer likt orginalet om jag hade haft tillgång till vegansk vispgrädde som jag kunde vända ihop med vaniljkrämen. (◕‿◕✿)
 
 
 
 
 
Efter middag och efterrätt gjorde vi oss iordning och åkte till Wellington. Vi gick sen runt, tog varsin kaffe på ett café, kollade på firandet
nere vid hamnen och avslutade med att se raketerna vid tolvslaget. Det var ett väldigt bra sätt att avsluta 2017 på, tillsamman med
mannen i mitt liv.  
 
 
 
 
 
 
 
 
'
 
 I hope you will have a magical 2018! 
 
 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback