Jobb?

Hej!
Jag var och jobbade på Café Oase igår förmiddag vilket var lika roligt som alltid. Jag var i köket endel och fick göra mackor och sallader. Det är roligt när man får lite variation. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
Efter jobbet åkte jag in till Göteborg då jag skulle på en arbets-intervju på ett café (som det är nu är café Oasen bara "vid behov" och jag behöver en fast anställning med tillräckligt med timmar). Jag kom in två timmar innan så jag gick runt i det fina vädret och bara njöt av att vara tillbaka i Göteborg. (✿◠‿◠) Jag gick även förbi Lush för några tester på ansiktrengöring. Det var verkligen en solig och fin dag i Göteborg. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Intervjun gick bara bra och jag ska få prov-jobba redan på torsdag. Detta går så snabbt, jag har ju inte äns varit hemma i två veckor innan jag är på intervju och en vecka efter att jag ansökte om jobbet ska jag prov-jobba. (o  .  O) Men det är ju bara positivt. 
 
Jag kan säga att jag var trött när jag kom hem igår strax efter sex på kvällen, särskilt eftersom jag varit uppe sedan fyra på morgonen. Men det kändes som jag hade en väldigt bra dag! 
 
 
 
----
 
 
 
Jag var uppe innan solen idag igen då jag har jobbat på Café Oasen. Jag trivs ju så bra där och vill ju inte behöva sluta. Men vi får se vad som händer, jag har några bollar i luften som jag hoppas på. Jag har i vilket fall som hällst haft ytterligare en bra dag på Oasen med de bästa kollegorna. 
 
När jag kom hem ringde de från ett annat café jag sökt jobb hos och frågade om jag kan komma och prov-jobba. De ska ringa upp igen senare och se om de har en tid som passar. Så vi får helt enkelt se vart jag hamnar, men bara jag får ett jobb med en heltid är det super. Det är första steget för att kunna få mitt hjärta till Sverige. Jag trodde verkligen inte att det skulle gå såhär fort och jag är så glad över det!
 
 
Nu ska jag strax ta en promenad med Keyla och sen ta det lugnt resten av kvällen. Jag är så trött nu efter två dagars jobb, pluss att jag var iväg hela dagen igår. Efter att ha gått utan jobb i nio månader på Nya Zeeland är jag inte van vid detta, men jag tycker ju det är så roligt! Jag behöver bara vänja kroppen vid det igen. (^  _  -)
 
 
Kram på er 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback