Emotions

Hej!
Det har varit skönt att få en dag ledigt då jag kunnat få lite gjort här hemma. Jag körde Elias till färgan imorse och passade på att handla lite saker i affären. Hemma gick jag på en promenad med Keyla och Tuffsan som ville följa med idag. Sen hann jag med att sätta på kaffe och en tvätt innan jag skypade med mitt hjärta. Trotts att jag skypade med honom imorse har skanaden varit jobbig idag. Bara att säga hejdå efter vi pratat kändes jobbigt, jag ville bra hålla honom kvar.  Vissa dagar är jobbigare än andra; de finns dagar man saknar varandra men man klarar av det och blickar frammåt, men andra dagar så kan man inte hålla borta tårarna. Det är hemskt att man måste vara ifrån varandra, att vi inte får bestämma själva om vi vill bo tillsammans i samma land. Men snart kommer vi kunna ansöka om ett visum och förhoppningsvis behöver vi inte leva isär mycket längre till. Han betyder allt för mig och ibland känner jag mig så ensam utan honom, han är min andra hälft. 
 
 
Nu ska jag sluta vara kärlekskrank. Jag har ju haft en dag då jag kunnat ta det lugnt och skönt vilket jag tror jag behövde. Efter vi skypat åt jag frukost i lugn och ro innan jag hängde upp tvätten som var klar. Jag vek även lakan och handdukar och la in dem på sina rätta platser. Lite senare gjorde jag en omgång granola, denna gången Luke Skywalkers Granola som jag börjat sakna. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Jag gjorde ju den regelbundet på Nya Zeeland. 
 
Det var även sissta dagen i min "minimalist-challange" som jag har gjort sen första augusti. Det går ut på att den första augusti slängde/gav bort/skänkte jag en sak jag inte ville ha eller behövde längre. Dag två var det två saker, dag tre tre saker osv. Så idag var det 30 saker jag slängde/gav bort/skänkte. Jag räknade precis och det blev totalt 465 saker som jag rensat bort. (o  .  O) Det har varit en hel del kläder, smycken, väskor, gammla kartonger, påsar, papper, tidningar m.m. som jag inte behövde längre. Vad mycket plats det blev i garderoben efter detta, det känns så bra! (✿◠‿◠) Men en månad räkte, nu känns det som jag gått igenom allt i hela rummet och vill ha kvar det som är här. 
 
 
På eftermiddagen tog jag och Keyla en längre promenad ner mot havet. Det är härligt att gå den vägen ibland och ger bra träning då det är mycket backar hem. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag avslutade den här dagen med att se ett avsnitt av Downton Abbey. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Det är det bästa för att tänka på annat och komma in i deras värld en stund. Nu är jag dock väldigt trött och tänker göra mig redo för sängen. Imorgon börjar jag mitt nya jobb på Café Husaren i Haga. Det känns både roligt och nervöst. Jag hoppas det kommer vara nöjda med mig, jag ska göra mitt allra bästa för att komma in i allt så fort som möjligt! Om ni inte hör något på några dagar så ska ni inte bli oroliga, då har jag bara fullt upp med jobbet. (^    ^,) 
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback