Sweet Release Vegan Marshmallow

Kia Ora!
Jag var så trött när jag kom hem igår så jag tänkte att jag skriver ett ordentligt inlägg idag istället. (๑ᴖ◡ᴖ๑)
 
 
 
Jag och hjärtat var uppe i god tid och gjorde oss iordning för att sen hämta upp Dave och åka till Wellington. Hjärtat var så snäll förra helgen och betalade och bokade "Sweet Release Vegan Marshmallow class" till mig. Det var alltså en kurs hos Sweet Release Cakes and Treats i hur de gör sin veganska marshmallow fluff, deras marshmallows och sen rocky road. Jag var såå glad över att få gå på denna kursen och hade såååå kul!(*⌒ヮ⌒*)Dave följde med så han och hjärtat kunde roa sig under tiden jag var på kursen. 
 
 
 
 
 Jag älskar tavlorna de har hängandes runt om i cafét. Man kan köpta dem om man vill. 
Artisten är Lynda Bell och ni kan hitta hennes etsy-butik här
 
 
 
 
 
Det hela började med att vi fick presentera oss. Jag lämnade även över de veganska dammsugarna jag gjort som ett litet tack för vad de gör. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi fick alla varsin varm dryck (jag valde en cappuccino med mandelmjölk) som vi kunde smutta på medan Kristine Bartley, ägaren och grundaren till cafét, visade och förklarade hur hon gör marshmallow fluff. Alla som var där på kursen, vi var totalt 8 stycken, var så härliga och trevliga så man var inte rädd för att ställa frågor eller prata. Stämningen var så mysig och det var så kul att få prata med andra människor (eftersom jag är hemma hela dagarna har jag inget stort socialt liv direkt). När fluffet var klart förflyttade vi oss till ett bord där vi alla kunde sitta runt om. Kristine visade sen hur man kan bränna av fluffet med en brännare. Alla fick varsin lite tallrik med fluff på så vi kunde prova att bränna själva och smaka. Mumms! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
Nästa del var att Kristine visade oss var hur hon gör veganska marshmallows. Det fungerar ungefär som när man gör "vanliga", bara att man byter ut ägget mot aquafaba. De hade en avsvalnad marshmallow-deg i kylen från klassen innan oss som hon sen visade hur man delar/skär upp i bitar. Hon använde bara händerna till denna då hon senare visade hur hon gör rocky roads med marshmallowsen. 
 
 
 
 
Provsmakning av marshmallows, yum!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var verkligen så roligt att vara där och jag hade kunnat stanna hela dagen om jag fick. Men allt har ett slut. Vi fick med oss varsin bit av rocky roaden hon gjorde och en burk med marshmallow fluff. Kristine frågade även om det fanns tillräckligt av dammsugarna så alla kunde få smaka. Jag sa att om hon delar på dem går det bra. Jag fick en hel del beröm för dem, de var omtyckta. (◠‿◠✿) Det var roligt att kunna ta med något och dela med alla.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var klar sms:ade jag hjärtat för att se vart de var någonstans. Han och Dave satt vid hamnen och drack varsin öl så jag promenerade dit. Det var så fint väder och helt underbart! När de druckit upp promenerade vi en bit längs hamnen innan vi gick tillbaka mot cuba street. Där stannade vi till på V1 Vegan. Förutom en liten marshmallow och en klick marshmallow fluff hade jag inte ätit någon lunch så jag köpte en raw peanutbutter cup. Den var så god! 
 
 
 
 
 
 
Denna bilden har jag inte redigerat någonting. Det var verkligen super härligt väder!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När vi kom hem var jag trött men glad efter en så rolig dag där jag fått möta nya härliga människor! Jag och hjärtat tog det lugnt resten av kvällen och gjorde inte så mycket mer. Han är verkligen världens bästa som gjorde min dag! Jag är också glad att han och Dave kunde ha en rolig dag tillsammans de med. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback