Perfekt Cakes

Hello!
Det verkar som hjärtats förkylning är på bättringsvägen. Han är fortfarande snuvig och snyter blod imellanåt, men han verkar något piggare och har inte ont i bröstet längre. Skönt det eftersom han är och jobbar idag med. Jag är hemma som vanligt och sköter hushållet. 
 
 
Det blev ingen promenad till affären idag då det var dags att duscha både kroppen och håret. Efter klippte jag luggen och smörjde in hela kroppen. Vad härligt det känns när man är klar! (๑ᴖ◡ᴖ๑) Man både luktar gott och känner sig ren och fräsch. 
 
På eftermiddagen har jag bakat en sockerkaka och gjort en omgång granola. Sockerkakan blev helt underbar! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊ Så saftig och mjuk med den där härliga vaniljsmaken. Jag använde mig såklart av Karolina Tegelaar's recept, ni kan hitta det på hennes facebooksida "Kakboken utan ägg och mjölk". Vad jag önskar att jag hade en av hennes böcker, kanske jag får se till att köpa en när jag är tillbaka i Sverige och har en inkomst igen. Hon är så otroligt duktig och utvecklar verkligen sina recept till perfektion. Ni får ingen bild på kakan då den är liten och inte så fin i formen. Den ska nämligen användas till något annat jag ska göra imorgon. Men jag behöver inte hela kakan så det blev några smakbitar till mig och hjärtat, mumms! 
 
 
 
Middagen idag blir något jag blev sugen på för några dagar sedan; Stuvade makaroner och korv. Det blir seitankorven såklart och makaronerna kokades i sojamjölk. (✿◠‿◠) Till det massor av ketchup, yum! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram på er 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback