Muffins for Breakfast?

Hi!
Hjärtat mitt är fortfarande inte frisk, men kunde inte stanna hemma idag heller. Jag hoppas verkligen har mår bättre snart. 
 
Min dag har varit som den brukar med en promenad till affären, en lugn lunch och sen har jag varit i köket. Seitankorven jag gjorde igår tror jag räcker till två middagar så därför frågade jag hjärtat om han ville att jag gör min vanliga seitanstek idag så vi har den resten av veckan. Jag behövde inte äns fråga för att veta svaret; han säger aldrig nej till seitan, haha! Så nu har vi en stor seitanstek i kylen och en uppskuren seitankorv. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Till middag blir det engelska muffins med seitan-korv och scrambled tofu. Yum! 
 
 
 
 
Uppskuren Seitankorv.
Receptet hittar ni här
 
 
 
 
 
Jag har aldrig sett engelska muffins (english muffins) i Sverige och prövade dem första gången på Nya Zeeland. Jag kommer fortfarande ihåg hur konstigt det lät när jag sovit över hos hjärtat första gången och han frågade om jag ville ha "toast" eller "muffins" till frukost. Jag valde muffins och undrade vad jag skulle få. Framför mig såg jag en stor, söt muffin som man brukar ha till fikat. Det var det såklart inte; det är mer som ett runt, platt bröd som man delar på mitten och ofta rostar. Jag har älskat rostade engelska muffins sen dess. Särskilt de med kanel och torkad frukt i, de påminner mig om början av mitt och hjärtats förhållande då han alltid gjorde dem till frukost åt mig när jag sovit över. (✿◠‿◠) Idag är det dock de vanliga englska muffinsen vi äter. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu ska det bli skönt att bara ta det lugnt resten av kvällen tillsammans med mitt hjärta. Ibland kan jag inte förstå hur lycklig jag är som har honom. Drömmen jag hade i många år om att få känna kärlek blev sann, och det är bättre än jag kunnat drömma om för jag har fått världens mest underbaraste person vid min sida. 
 
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback