Blueberr... Blackcurrants

Hej!
Stackars hjärtat har åkt på en förskylning och stannade i sängen mesta delen av gårdagen. Jag gjorde muffins som jag planerat, något att pigga upp honom med. (๑ᴖ◡ᴖ๑)  Det skulle bli blåbärsmuffins och en variant av chokladmuffins men hjärtat råkade ta fel bär i affären, han kom hem med svarta vinbär. Jag upptäckte det först när jag hade smeten klar och skulle blanda i bären. Så jag tänkte att jag kan vell lika gäran ha i svarta vinbär. Det blev så bra och muffinsarna blev såååå gooda! I chokladmuffinsen blandade jag i krossade oreos och chokladknappar. Det blev också super goda! De här recepten var verkligen super för fluffiga och saftiga muffins.
 
 
 
 
 
Recepten kommer från Karolina Tegelaar facebooksida "Kakboken utan ägg och mjölk".
 
 
 
 
Idag har jag varit på min lilla promenad till affären så jag kunde köpa näsdukar och lite annat till hjärtat. Jag har även förberett inför middagen så vi har en färslimpa som bara är att sätta in i ugnen och potatis färdigskuren i en kastrull med vatten som bara är att sätta på plattan. Det blir sojafärslimpa med potatismos, gräddsås och lingonsylt idag. (✿◠‿◠) Mummms! Hjärtats aptit är i alla fall inte borta vilket känns bra och han får lite energi imellanåt så han ligger inte och halvsover hela tiden. Hoppas det går över fort och att han mår bättre imorgon efter att ha vilat hela dagen idag.
 
Nu ska jag gå och göra ett kopp kaffe till mig och äta en muffin, hihi!
 
 
 
Kram på er 
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback