Where is home

Hej!
Resan hem från Stockholm gick bara bra i söndags. Vi stannade vid ett köpcentrum för att äta en enkel lunch och köpa solglasögon till mig då mina gamla gått sönder. Jag har dock haft dem hur länge som helst och använt dem flitit så de hade gjort sitt. (^ _ -) Vi kom hem rätt sent så vi gjorde inte så mycket mer än att äta, packa upp det vi behövde och lägga oss i sängen. Det var mysigt att komma tillbaka till vårt lilla krypin i husvagnen, vi har trivts så bra där. 
 
 
I måndags gjorde vi några små ärenden i Uddevalla och förberedde inför hjärtats hemresa. Jag fick ordnat med det sista till min ansökan om visum också vilket kändes skönt. Han har fått med sig det och kommer posta det från Nya Zeeland. På eftermiddagen kom moster, Håkan och Vanessa förbi. Det var så härligt att se dem igen och de fick träffa Tim. (๑ᴖ◡ᴖ๑) Vi åt senare en god middag hela familjen samlad och Tim fick testa en riktig halv special med västkustsallad, vegansk såklart. (✿◠‿◠) Det var populärt!
 
 
 
Och igår kom dagen som ingen av oss igentligen ville skulle komma, men vi visste ju att den skulle det; det var dags för Tim att åka hem. Vi har haft det så bra och det har varit underbart att få vara tillsammans igen. Båda två har älskat det och jag har kunnat slappna av mer än jag gjort på länge. Med honom är jag hemma och han är den som kan få all stress att bara försvinna. ♡ Jag älskar honom verkligen!
 
Vi hade en mysig dag i Göteborg innan vi åkte till flygplatsen. Vi åt middag på Göteburgare Vegan en sista gång, så gott! ꒰⁎ᵉ̷͈ ॣ꒵ ॢᵉ̷͈⁎꒱໊
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det jobbigare. Jag hatar att behöva säga hejdå till den mannen jag vill leva mitt liv med. Men vår sittuation för tillfället gör ju att vi måste. Det var lika tufft den här gången och jag kämpade med tårarna. Han hade det lika tufft, han har verkligen tyckt om Sverige och kan tänka sig flytta hit. Men första steget är att jag får mitt visum godkännt och flyttar till Nya Zeeland den 8 November. Det känns bra att ha ett datum när vi vet att vi ses igen, och det är inte allt för långt borta. Vi har klarat oss så här långt så mindre än två månader till ska vi allt klara. Så länge man älskar varandra är det värt att kämpa för. ♡♡♡
 
 
 
 
 
 
 
 
Idag har varit tufft också. Jag har vaknat några gånger inatt och nästan börjat gråta igen. Imorse när jag gick ner till husvagnen för att hämta upp frukosten kunde jag inte hålla tårarna borta längre. Där finns alla minnen och det låg ett kort på oss mitt på bordet. Samtidigt blir jag glad av att tänka på att jag har världens mest underbaraste människa i mitt liv och att kunna se tillbaka på alla minnen får mig alltid att le. Jag saknar honom... Med honom är jag hemma, det spelar ingen roll vart i världen det är så länge jag har honom vid min sida. Därför känner jag mig aldrig helt hemma när han inte är här. Det är märkligt för detta är ju hemma på ett sätt, men ändå inte. 
 
Jag har iaf fått gjort en hel del idag; städat, tvättat, packat upp, städat undan lite i husvagnen och sorterat upp en hel del bilder och annat på datorn. Det känns skönt att ha det gjort. 
 
Nu ska jag snart börja med maten, som bli enkel "comfort food" idag: korv (som jag köpte med från Goodstore i Stockholm) och pasta. 
 
 
 
Kram på er ❤
 
 
 
Follow on Bloglovin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

  Namn:
Kom ihåg mig?

  E-postadress: (publiceras ej)

  URL/Bloggadress:


   Skriv din kommentar här så blir jag väldigt glad:

Trackback